אחרי האיום בנטישת הסניפים: הנהלת יינות ביתן תיפגש עם הוועד בניסיון להגיע להבנות בנוגע לתוכנית ההתייעלות

אתמול דווחנו כי קבוצת יינות ביתן צפויה לפטר את מחצית מעובדי המטה שלה, זאת בהמשך לחשיפת "גלובס" כי בכוונתה לסגור את המרכז הלוגיסטי שהיא מפעילה בקיבוץ אייל

אחרי שאיים לקרוא לעובדים לנטוש את הסניפים, ועד עובדי מגה משחרר הודעת הרגעה לפיה קיים פגישה עם מנכ"ל הקבוצה, שבה סוכם כי יתנהל משא-ומתן בין הצדדים בתחילת השבוע, "בתקווה להגיע להבנות".

לאחר שדווחנו אמש (ד') על תוכנית ההתייעלות שהגישה קבוצת יינות ביתן לבנקים במטרה לקבל מימון בהיקף של 150 מיליון שקל, ועד עובדי מגה שלח הבוקר (ה׳) לעובדים הודעה על מאבק במה שהוא מגדיר כ"ניסיונות ההנהלה לבצע מהלכים חד-צדדיים", ואף איים בנטישה של עובדים מגה את הסניפים.

ואולם, בהודעת המשך שנשלחה הערב, משדר הוועד גישה קואופרטיבית ואופטימית בהרבה : "אנו רואים בכניסתו של המנכ"ל החדש בשורה חשובה לעתידה של הקבוצה, ולאור השינוי שמתרחש בארגון, נעשה כמיטב יכולתנו כדי לגבש עימו את ההבנות הנדרשות כדי שתובטח חבילת המימון הנדרשת לקבוצה" כותב הערב יו"ר הוועד, אייל אלי, לעובדיו, ומסכם: "אני חש ביטחון בעתידה של הקבוצה ובחזרתה לרווחיות משמעותית בקרוב".

אתמול דווחנו כי קבוצת יינות ביתן צפויה לפטר את מחצית מעובדי המטה שלה, זאת בהמשך לחשיפת "גלובס" כי בכוונתה לסגור את המרכז הלוגיסטי שהיא מפעילה בקיבוץ אייל. מדובר בחלק מתוכנית התייעלות בהיקף שלעשרות מיליוני שקלים אשר הוגשה השבוע לבנק הפועלים ולבנק מזרחי, וזאת במטרה להגיע להסכמות על מימון בהיקף של 150 מיליון שקל לקבוצת קמעונאות המזון. ככל הידוע, טרם הושגה חתימה רשמית על ההסכמות, אולם הקבוצה כבר הגישה לבנקים את תוכנית ההתייעלות שהיא מתכננת.

נראה כי הנכונות של הבנקים להעניק מימון לקבוצה שבבעלות נחום ביתן השתנתה נוכח תוכנית ההתייעלות שהציג המנכ"ל הטרי מיכאל לובושיץ.