היועמ"ש מנדלבליט הודיע כי ניהול פרקליטות המדינה עובר לידיו

תם עידן עו"ד דן אלדד כמ"מ פרקליט המדינה, אך לא נשלם • החל מ-2 במאי משרת מ"מ פרקליט המדינה אינה מאוישת עוד, והניהול המקצועי והארגוני ייעשה בפועל ע"י המשנים לפרקליט המדינה, כל אחד בתחומי אחריותו

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט / צילום: גלובס
היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט / צילום: גלובס

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע היום (א') כי ניהול פרקליטות המדינה עובר לידיו. היועמ"ש שלח היום מכתב לחברי הנהלת פרקליטות המדינה, שבו כתב כי החל מ-2 במאי, משרת ממלא-מקום פרקליט המדינה אינה מאוישת עוד.

מנדלבליט הבהיר כי לאחר סיום כהונתו הזמנית של עו"ד דן אלדד בתפקיד, יישא היועמ"ש באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת לעבודת פרקליטות המדינה, כאשר הניהול וההנחיה המקצועיים והארגוניים ייעשו בפועל על-ידי המשנים לפרקליט המדינה, כל אחד בתחומי אחריותו.

מנדלבליט ציין כי המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, תרכז את ההיבטים הניהוליים השונים של תקופת הקורונה. "הימים הללו מציבים לפתחנו אתגרים גדולים, במישור הלאומי, במישור העבודה שלנו בפרקליטות המדינה, וגם לכל אחד מאיתנו במישור האישי. אני משוכנע כי ביחד נעמוד באתגרים אלה בהצלחה רבה, כפי שעמדנו באתגרים בשנים האחרונות", כתב היועמ"ש לבכירי הפרקליטות. 

עימות חריף 

נזכיר כי מנדלבליט התנגד למינויו של של עו"ד אלדד לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה, ובין השניים התגלע עימות חריף. כשאלדד מונה לתפקיד לפני כשלושה חודשים, מנדבליט התנגד למינוי והציע מועמדים אחרים ובראשם את עו"ד שלמה (מומו) למברגר, אך לא קבע כי יש מניעה משפטית למינוי; ואולם הוא קבע בשבוע שעבר כי יש מניעה משפטית להארכת המינוי של אלדד.

העימות בין השניים הגיע לשיא כשהיועמ"ש שלח מכתב חריף לנציב שירות המדינה, שבו התנגד נחרצות להארכת כהונתו של אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה בשלושה חודשים נוספים. היועמ"ש כתב כי אלדד כשל הן בתחום הניהולי והן בתחום הערכי. אלדד טען מנגד כי ההתנגדות הנחרצת של מנדלבליט להארכת כהונתו נובעת מכך שאלדד בודק מידע מטריד בעניינו.

התגובה הזו גררה מתקפה מצד בכירי הפרקליטות שגיבו את מנדבליט ויצאו נגד אלדד. מקורביו של אלדד אמרו כי אלדד אינו שליח של שר המשפטים אמיר אוחנה, וכי הוא לא סיפק שום "סחורה", ולראיה, בין היתר, סגירת הבדיקה בעניינו של אהוד ברק בפרשיית קרן וקסנר.