סימן להנפקה מתקרבת? אושר עד ממנה לראשונה מנהל מבחוץ

עודד גולן, לשעבר מנכ"ל דורגז, מונה לסמנכ"ל הסחר של אושר עד • בענף המזון מעריכים כי צעד של מינוי מנהל שכיר מבחוץ מצביע על נכונות הבעלים להנפיק את החברה בקרוב • ביוני האחרון דווח ב"גלובס" כי אושר עד בוחנת אפשרות של גיוס הון בבורסה

קמעונאית המזון אושר עד ממנה לראשונה דמות מפתח מחוץ לרשת. ל"גלובס" נודע כי עודד גולן, מי שכהן בשנים האחרונות כמנכ"ל דור אלון טכנולוגיות גז (דורגז), ימונה לתפקיד סמנכ"ל סחר באושר עד. מדובר בפעם הראשונה שהרשת ממנה מנהל שכיר חיצוני לחברה לתפקיד מפתח. לפי הערכות בענף, מדובר בצעד נוסף לקראת הנפקה עתידית של רשת קמעונאות המזון.

גולן, 40, כיהן בשלוש השנים האחרונות כמנכ"ל דורגז, חברת הבת של דור אלון שבשליטת מוטי בן משה, ולפני כחודשיים הודיע על עזיבתו את התפקיד. הוא סיים את כהונתו בדור אלון ב-31 במרץ, כשהקבוצה אישרה לגולן מענק שנתי של 350 אלף שקל בגין שנת 2019. קודם לכך, בשנים 2014-2015 שימש גולן כע' יו"ר אי.די.בי ודסק"ש.

בענף המזון מעריכים כי צעד כזה, של מינוי מנהל שכיר מבחוץ, עשוי להצביע על הנכונות של הבעלים להנפיק את החברה בעתיד הקרוב. לפי אותן הערכות, צעד שכזה מאפשר לבעלים להציג חברה שיש בה גם מנהלים שכירים עם ניסיון בחברות ציבוריות, ולהוכיח שהעסק אינו תלוי רק בבעלים.

ההערכות הללו מצטרפות לכך שלפני כשנה דווח ב"גלובס" כי אושר עד בוחנת אפשרות של גיוס הון בבורסה, וכי ביצעה גישושים ראשוניים עם גורמי חיתום. אושר עד נחשבת לאחת מרשתות המזון הגדולות בישראל במונחי היקפי מכירות; מחזור המכירות של הרשת הסתכם ב-2017 על 2.72 מיליארד שקל, כך לפי נתוני חברת המחקר הכלכלי דן אנד ברדסטריט, ובעבר מסרה החברה כי היקף המכירות שלה בישראל ב-2018 הסתכם בכ-3 מיליארד שקל.

אושר עד, שנוסדה בשנות האלפיים על-ידי אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לנדאו, פונה למגזר החרדי וממותגת ככזו שמוכרת במחירים זולים במיוחד אריזות גדולות של מוצרים. הרשת, שמונה כיום כ-20 סניפים בישראל, מתאפיינת בסניפים רחבים באזורי תעשייה ומסחר, ולא פועלת בתוך הערים.

נוסף על כך, אושר עד מחזיקה במותג סופרמרקטים בארה"ב תחת השם בינגו ומפעילה שני סניפים בברוקלין ובניו ג'רזי לשוק החרדי. בחברה מועסקים למעלה מ-1,500 עובדים, והיא מנוהלת על-ידי אחד השותפים בה, יהודה לניאדו.