הקורונה כרסם 37 מיליון שקל משווי נכסי אמות ברבעון הראשון

תיק הנכסים של אמות מוערך כיום בכ-13.5 מיליארד שקל • התזרים הנקי מפעילות (FFO) ברבעון הראשון הסתכם בכ-142 מיליון שקל, שיפור של כ-17% בהשוואה לרבעון המקביל

אבי מוסלר / צילום: פרטי
אבי מוסלר / צילום: פרטי

חברת הנדל"ן המניב אמות, הנמצאת בשליטת אלוני חץ, דיווחה הבוקר (ב') על צמיחה של 15% בהכנסה התפעולית הנקייה (NOI ) ברבעון הראשון של 2020, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-201 מיליון שקל.

התזרים הנקי מפעילות (FFO ) ברבעון הסתכם בכ-142 מיליון שקל, שיפור של כ-17% בהשוואה לרבעון המקביל.

בשורה התחתונה דיווחה אמות  על ירידה של 14% ברווח הנקי לכ-89 מיליון שקל ברבעון, על רקע הפחתת שווי הוגן של נכסים בהיקף של 44 מיליון שקל: כ-37 מיליון שקל עקב השפעת משבר הקורונה וכן הפחתת עלויות עסקה בהיקף של 7 מיליון שקל.

תיק הנכסים של אמות מוערך כיום בכ-13.5 מיליארד שקל כך שההפחתה בערך הנכסים עומדת, נכון להיום, על כ-0.3% בלבד משווי הנכסים של החברה. 

החברה הפחיתה 25-30 מיליון שקל מתחזית ה-NOI השנתית שלה, שעומדת כעת על הכנסה של 760-780 מיליון שקל, וכ-30-35 מיליון שקל מתחזית ה-FFO השנתית לרמה נוכחית של כ-540-560 מיליון שקל. 

נכון להיום לחברה יתרות מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-800 מיליון שקל ומסגרות אשראי בלתי מנוצלות בסך של 740 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדוחות הכריזה אמות על חלוקת דיבידנד רבעוני בהיקף של 92 מיליון שקל (24 אגורות למניה). 

מניית אמות מגיבה לדוחות בעלייה של 4.7%. מתחילת השנה רשמה המניה ירידה של כ-15% ושוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-7.8 מיליון שקל. 

אבי מוסלר, מנכ"ל אמות, מסר "אנו מסכמים רבעון ראשון חזק לשנת 2020 וזאת למרות שבשבועיים האחרונים של הרבעון פעילות החברה הושפעה מהנחיות החירום להתנהלות המשק במשבר הקורונה. לאורך כל התקופה אנו עסוקים בניהול מוקפד, אחראי וצמוד של המשבר. יזמנו מספר מהלכים, ביניהם גיבוש תכנית הקלות מדורגת לשוכרים במרכזים המסחריים. פעילות המשרדים נכון להיום מתנהלת בצורה טובה ואנו שבעי רצון מהקשר עם השוכרים".

"נכנסנו למשבר עם איתנות פיננסית חזקה, במצב נזילות מצוין עם יתרות מזומנים גבוהות ומסגרות אשראי לא מנוצלות, היקף משמעותי של נכסים בלתי משועבדים ופריסה מיטבית של החוב. בנוסף, תמהיל הנכסים והפיזור הרחב בין הסקטורים השונים, האיכות והמיקום של הנכסים ותמהיל השוכרים החזק והמגוון מהווים יתרון משמעותי. במהלך תקופת המשבר ביצענו גיוסים משמעותיים המעידים על הבעת האמון בקרב המשקיעים בנכסי החברה וביכולתה לנווט את הספינה גם בתנאי אי וודאות. להערכתינו, כל אלה יאפשרו לנו להתמודד בצורה נאותה עם התקופה המאתגרת", הוסיף מוסלר.