accessiBe הישראלית גייסה 12 מיליון דולר מ-K1 כדי להנגיש אתרי אינטרנט לבעלי מוגבלויות

החברה, שהוקמה ב-2018 ע"י שיר אקרלינג, גל ויזל ודקל סקופ, מפתחת מוצר שהופך אתרי אינטרנט לנגישים באופן אוטומטי

מייסדי אקססיבי, דקל סקופ, גל ויזל ושיר אקרלינג / צילום: אקססיבי
מייסדי אקססיבי, דקל סקופ, גל ויזל ושיר אקרלינג / צילום: אקססיבי

הסטארט-אפ הישראלי אקססיבי (accessiBe), המפתח מוצר שהופך אתרי אינטרנט לנגישים באופן אוטומטי, הכריז היום (ד') על השלמת סבב גיוס הון של 12 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההשקעות K1 מלוס אנג'לס, קליפורניה, המתמקדת בהשקעה בחברות טכנולוגיה בשלבי צמיחה. לאחרונה הקרן נהנתה מרכישת צ'קמרקס, בה השקיעה תמורת 1.5 מיליארד דולר.

החברה הוקמה ב-2018 על-ידי שיר אקרלינג, המכהן כמנכ"ל; גל ויזל, סמנכ"ל ההכנסות; ודקל סקופ, סמנכ"ל התפעול. החברה מעסיקה 47 עובדים ברמת גן, והיא מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס כדי להרחיב את צוות העובדים שלה בישראל לכ-100 עובדים עד סוף השנה.

"הסבב נסגר כמה שבועות לפני המשבר, ועלינו הקורונה השפיעה מעט מאוד, אם בכלל. תכננו לפתוח משרד בניו יורק, ומי יודע מתי זה יקרה. תכננו גם לעשות קמפיינים מאוד גדולים של העלאת מודעות לתחום ולבעלי מוגבלויות, ואת זה נדחה כי כשהקורונה שוטפת את העולם זה לא הזמן לחנך אנשים", אומר אקרלינג ל"גלובס".

המוצר של אקססיבי עושה שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית כדי לסרוק את האתרים של לקוחותיה ולייצר באופן מיידי התאמות לתוכן מונגש למשתמש הקצה. המוצר תואם לסטנדרטים הבינלאומיים לנגישות לבעלי מוגבלויות, כגון ראייה, שמיעה, תנועה ועוד ועמד בתקנים כמו ה-ADA האמריקאי וה-WCAG 2.1 של איגוד האינטרנט העולמי. בכך, הוא נועד לאפשר לחברות לספק את התוכן שלהם למספר רב יותר של גולשים וגם לעמוד בדרישות הרגולציה.

"הבינה המלאכותית משמשת אותנו לשני דברים", מסביר אקרלינג. ראשית, הבינה המלאכותית משמשת כדי להבין כיצד בנוי אתר אינטרנט, אילו חלקים הוא כולל ולמה הם נועדו לשמש. בהמשך, היא משמשת לבצע על המבנה הזה שינויים בהתאם לצורך, מבלי לפגוע בשימושיות של האתר המקורי. "הדבר השני הוא פיענוח תמונה וגם טקסט שנמצא בתוכה, כדי לספק טקסט חלופי לתמונות. אם התמונה מציגה תמונה של אנשים בחוף הים עם כיתוב של '50% הנחה על בגדי ים', אנחנו נוכל להמיר את זה לטקסט שיוכל לשמש בקורא מסך של גולש עיוור".

החברה מציעה את המוצר שלה ישירות לעסקים קטנים ובינוניים וגם לסוכנויות רשת דיגיטליות גדולות כמו RealPage, Big Commerce, Volusion, WebFX, Digital Ocean ואחרות, שמשתמשות בו עבור הנגשת האתרים של לקוחותיהן. לדברי אקרלינג, לחברה יש למעלה מ-15,000 לקוחות, והוא לא חושף את הכנסותיה.

"K1 שמחים להיות שותפים של שיר אקרלינג וצוות אקססיבי ולהמשיך את ההתפשטות הגלובלית המהירה שלהם", נמסר מטעם מייק ולקיץ', נציג K1 בדירקטוריון החברה. גם קרן K1 היא בין לקוחות אקססיבי, והיא מחברת בין החברה לחברות הפורטפוליו האחרות שלה וללקוחות נוספים. ההשקעה הנוכחית היא השקעה פיננסית וגם אסטרטגית, שנועדה להעמיק את שיתוף-הפעולה עם החברה.