המגעים בין בנימין נתניהו לנפתלי בנט הגיעו למבוי סתום

שיחת הטלפון בין רה"מ ויו"ר מפלגת ימינה, שנועדה לשכנע את ימינה להצטרף לממשלה, הביאה לחילופי האשמות • בנט התלונן שההצעה החדשה לא מחדשת דבר, ואילו בליכוד טענו שהדבר שחשוב לבנט זה "כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה"

בנימין נתניהו עם נפתלי בנט / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press
בנימין נתניהו עם נפתלי בנט / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press

נראה כי המעבר של מפלגת ימינה לאופוזיציה קרוב להפוך לעובדה מוגמרת. שיחת טלפון בין רה"מ בנימין נתניהו והשר נפתלי בנט הובילה למבוי סתום ולחילופי האשמות. בנט טוען כי השניים שוחחו בטלפון, לאחר שלשכת נתניהו לא נאותה לקבוע את הפגישה בין השניים. לדבריו נתניהו לא חידש דבר בהצעתו ואף אמר כי לא ישנה אותה גם בהמשך. ההצעה לפי בנט היא המשרד לענייני ירושלים, סגן שר עם אחריות לשירות הלאומי והתיישבות, חצי יו"ר ועדת קליטה ושר נוסף.

בליכוד הגיבו כי ראש הממשלה דווקא התאמץ ושיפר את ההצעה מתוך מאמץ לסוגר עם ימינה לפני הנחת ההסכמים הקואליציוניים הלילה. בהודעת הליכוד נאמר כי ההצעה המשופרת כללה את תיק החינוך או תיק כלכלי בכיר נוסף לבחירת ימינה, המשרד לענייני ירושלים וכן אחריות על החטיבה להתיישבות, השירות הלאומי והמורשת. בליכוד טוענים כי בנט דחה את ההצעה בשל "המאבק הפנימי בתוך ימינה על חלוקת התיקים ומכיוון שמה שחשוב לו זו כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה".

מהו אותו תיק כלכלי בכיר? לפי אחת מהגרסאות מדובר בתיק האוצר, אבל בכיר בליכוד הכחיש זאת, לפי גרסה שנייה מדובר בתיק האנרגיה או התחבורה. אבל בימינה מכחישים את הודעת הליכוד ואומרים כי המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא. לדבריהם נתניהו אמר "תיק נוסף" מבלי לפרט איזה, משמע עוד פחות מההצעה שעמדה על הפרק קודם לכן.

בנט צייץ בטוויטר: "ההחלטה בידי נתניהו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך. אנחנו מעוניינים להיכנס לממשלה, רק אם תהיה לנו השפעה. השפעה נגזרת לחלוטין מתחומי אחריות. אם ראש הממשלה רוצה אותנו בעמדות השפעה, נשמח להיכנס. אם ראש הממשלה רוצה אותנו שוליים, חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה".

ההסכמים הקואליציוניים נמסרים לכנסת 24 שעות בטרם ההצבעה על אישור הממשלה, משמע עד הלילה בעשר, ניתן להגישם. עם זאת, גורמים בליכוד אומרים כי אם בימינה יחליטו להיענות להצעה, תיתכן דחייה במועד ההצבעה.