פגישה נוספת: טרם נמצא מתווה מוסכם בין האוצר להנהלת אל על

בפגישה עם הנהלת אל על השתתפו יהיו בין השאר מנכ"ל האוצר שי באב"ד, ראש אגף התקציבים שאול מרידור, החשכ"ל רוני חזקיהו וראש רשות המסים ערן יעקב, במטרה למצוא מתווה שבו אל על תוכל לקבל אישור לערבות מדינה בשיעור של 82.5%

14/5/20 - 8:03

אחרי כחמש שעות הסתיימה הפגישה בין האוצר והנהלת אל על ב"אווירה מקצועית ועניינית", כהגדרת גורמים שנכחו בה. טרם הושגו הבנות, אבל הצדדים עם הפנים לפגישת המשך. 

13/5/20 - 18:22

האם הערב (ד') יימצא מתווה בין האוצר והנהלת אל על בפגישה נוספת? אחרי המכתב שהוציא הבוקר מנכ"ל אל על גונן אוסישקין לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא הגדיר את הדרישות הנוספות של האוצר מאל על כ"תעודת פטירה" לחברה - נקראה שוב הנהלת אל על לפגישה.

בפגישה, שתחל בשעה 19:00, ישתתפו בין השאר מנכ"ל האוצר שי באב"ד, ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור, החשב הכללי רוני חזקיהו וראש רשות המסים ערן יעקב. המטרה: למצוא מתווה שבו אל על תוכל לקבל אישור לערבות מדינה בשיעור של 82.5% חרף דרישות נוספו שהציב האוצר שאותן קיבלה אל על לטענתה רק אתמול (ג').

הדרישות כוללות את העמקת ההתייעלות של אל ע מ-350 מיליון דולר בשנה ל-400 מיליון דולר בשנה, פריסת חוב של 150 מיליון דולר מול החברות המלוות בחו"ל (חכירת מטוסים), הסכם חתום עם העובדים והזרמת מניות של הבעלים, משפחת בורוביץ', בסך של 100 מיליון שקל. כפי שמסתמן, הבעלים יזרימו את הון של 38 מיליון שקל דרך מהלך של דילול מניות ומכירת מניות לציבור והתחייבות לרכוש את חלקה של חברת כנפיים שבבעלות משפחת בורוביץ' בהיקף של 38 מיליון שקל. באשר לסעיפים האחרים טוענת אל על לאי-יכולת להשיגם.

למרות זאת, הנהלת אל על נקראה הערב כאמור למשרדי האוצר שוב, כשנדמה שהפעם, רגע לפני שימונה שר חדש למשרד האוצר - ישראל כ"ץ, מי שכשר התחבורה "פתח את השמיים" - יימצא המתווה שיאפשר לבנקים המלווים, דיסקונט ולאומי, להזרים כסף לאל על. ל"גלובס" נודע כי מוקדם יותר היום הייתה אמורה להתקיים שיחה עם ראש הממשלה בנושא, אלא שבשלב זה היא בוטלה, והכדור נשאר בידי האוצר ואל על בפגישה הנוספת הערב.