"אל תשכח שאתה פגיע": היועמ"ש מנדלבליט התלונן במשטרה על איומים והטרדה

לדברי משרד המשפטים, הטרדות ואיומים אלה, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו במשך כל שעות הלילה והבוקר

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מסר הערב (ד') עדות בפני חוקרי משטרת ישראל בגין איומים והטרדות, בעיקר באמצעות הודעות במכשיר הטלפון, המכוונים כלפיו ביממה האחרונה.

לדברי משרד המשפטים, הטרדות ואיומים אלה, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו במשך כל שעות הלילה והבוקר. ההטרדות כוללות איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה.

ל"גלובס" נודע כי בין ההודעות נכללות אמירות כגון: "אל תשכח שאתה פגיע", "נגיע אליך", איחולי מוות שונים לו ולמשפחתו וכן קללות וגידופים שונים, כמו גם תמונתו במדי אסיר לצד טענות לשחיתות מצדו.

גורם הבקיא בתלונה אומר כי מנדלבליט מקבל עשרות שיחות לא מזוהות, 24 שעות ביממה. 

"חציית קווים אדומים - נדרשת אמירה ערכית"

קב"ט משרד המשפטים עודכן על האירוע. כמו כן, נמסרה תלונה למשטרת ישראל. כאמור, חוקרי המשטרה גבו לפני זמן קצר עדות בעניין זה מהיועץ המשפטי לממשלה.

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, מסרה בתגובה לאיומים על היועמ"ש מנדלבליט: "מדובר בחציית כל הקווים האדומים - נדרשת עוד הערב אמירה ערכית חד-משמעית של ראש הממשלה ושר המשפטים. מדינת ישראל היא דמוקרטיה חיונית, והוויכוחים בה לגיטימיים ונחוצים, אך אין בין איומים לשיח לגיטימי דבר וחצי דבר.

"אני מצפה מנבחרי הציבור להשמיע את קולם הברור בנושא, לפני שחלילה יישפך כאן דם. במקביל, אני קוראת לגורמים האמונים על כך, לבחון את עיבוי אמצעי האבטחה סביב היועמ"ש.

"ארגון הפרקליטים יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו בכדי להגן על חייהם של שומרי הסף, אשר מאוימים אך ורק בשל מחויבותם לשמירה על קיום החוק ועל הדמוקרטיה בישראל".