הקורונה משנה את הרגלי הגידול של החקלאים בארה"ב

החקלאים מגדלים תירס ופולי סויה כדי להאכיל בני אדם ובהמות משק, כאשר התירס משמש גם להפקת אתנול • הביקוש לאתנול התנדף כשמחירי האנרגיה צנחו, מאחר שאנשים מרותקים לבתיהם ברחבי העולם

חקלאות /צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חקלאות /צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חקלאים בארה"ב מעבירים השנה שטחי זריעה מתירס לפולי סויה, במהפך שמשקף גם את השפעת הקורונה על הביקוש למוצרים חקלאיים רבים.

החקלאים מגדלים תירס ופולי סויה כדי להאכיל בני אדם ובהמות משק, כאשר התירס משמש גם להפקת אתנול. הביקוש לאתנול התנדף כשמחירי האנרגיה צנחו, מאחר שאנשים מרותקים לבתיהם ברחבי העולם. תוצר לוואי של ייצור אתנול הוא אבוס איכותי לבהמות משק, והמחסור בו גרם לכמה מגדלי חזירים ובקר לקנות יותר פולי סויה.

כתוצאה מכך, כמה חקלאים שהעדיפו בשנים האחרונות את התירס בגלל מלחמת הסחר עם סין שהגבילה את יצוא פולי הסויה, חוזרים כעת לפולי סויה. משרד החקלאות הפדרלי מסר אתמול שהוא צופה ביקוש מוגדל ליצוא פולי סויה השנה. סך היצוא צפוי לעלות ב־375 מיליון בושל (שק של כ-27 ק"ג) ליותר מ־2 מיליארד בושל.

"יש סיכוי טוב יותר ליצוא של פולי סויה לכל העולם", אמר ברט דייביס, חקלאי שמתכנן להסב 400 מבין 3.400 האקרים שלו במרכז אוהיו מתירס לפולי סויה (אקר = 4.04 דונם).

דייביס אמר שהוא זקוק ליבול חזק השנה אחרי ששיטפונות הרסו את מה שהוא זרע על 850 אקר בעונה שעברה. האביב שעבר סיים שנה שהיתה הגשומה ביותר בתולדות המערב התיכון בארה"ב, וגרמה לחקלאים לא לזרוע שיא של 20 מיליון אקר.

"כעת זו ההישרדות של החזקים ביותר. אנחנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים כדי להבטיח שנשרוד", הוא אמר.

חוזי תירס עתידיים בלשכת המסחר בשיקגו ירדו ב-20% מתחילת השנה, לכ-3.20 דולר אתמול (ג'), הרבה מתחת לרמת האיזון של חקלאים רבים. חוזי פולי הסויה ירדו ב-12% מתחילת השנה. המחיר הנוכחי הוא כ-8.52 דולר, קצת מעל מחיר האיזון הכספי שהוא 8.50 דולר.

דאג ווינטר העביר 100 אקר של תירס לפולי סויה באביב הנוכחי מתוך 3,400 האקרים שלו במיל שואלז, אילינוי. חקלאים באזור שלו כבר זרעו כ-60% מהתירס שלהם ו-35% מפולי הסויה עד כה השנה, הוא מעריך. הנתונים הללו קרובים לממוצע הארצי בארה"ב של זריעת 67% מהשטחים בתירס ו-38% בפולי סויה. בשנה שעברה עם הגשמים, החקלאים זרעו באותו תאריך 28% תירס ו-8% פולי סויה בלבד.