אובמה עולה למתקפה: "בכירי הממשל לא הפגינו מנהיגות במשבר הקורונה"

בנאומיו הוירטואליים האחרונים, הנשיא לשעבר אובמה לא הזכיר את הנשיא טראמפ, מושלי מדינות או כל מנהיג אחר בשם, אך הוא אמר שכמה בכירי ממשל לא הפגינו מנהיגות בעת משבר

ברק אובמה / צילום: רויטרס, Mike Blake
ברק אובמה / צילום: רויטרס, Mike Blake

הנשיא לשעבר ברק אובמה חזר בשבת לבמה הלאומית, ונשא שני נאומים וירטואליים שבהם הוא מתח ביקורת על תגובת כמה מנהיגים אמריקאים למשבר הקורונה.

אובמה, שלא הרבה להופיע בציבור מאז עזיבת הבית הלבן, הדגיש את השלכות הקורונה על סטודנטים ותלמידים בנאומיו בפני בוגרי מכללות ובית ספר תיכון, ששנת הלימודים שלהם קוצרה על ידי המגפה.

אובמה לא הזכיר את הנשיא דונלד טראמפ, מושלי מדינות או כל מנהיג אחר בשם, אך הוא אמר שכמה בכירי ממשל לא הפגינו מנהיגות בעת משבר. "יותר מכל דבר אחר, המגפה קרעה סופית את הווילון מעל הרעיון שרבים מאלו שממונים יודעים מה שהם עושים", אמר אובמה. "חלק מהם אפילו לא מעמידים פנים שהם אחראים".

גם הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש דיבר על הנגיף, וקרא לאמריקאים להתייצב ביחד. "בואו נזכור כמה קטנים ההבדלים בינינו מול פני האיום המשותף זהה", הוא אמר.

למרות שבוש, כמו אובמה, לא הזכיר את הנשיא טראמפ בדבריו, הנשיא תקף אותו בטוויטר, וטען שבוש לא התייצב לצדו ולא תמך בו כשהוא קרא "לשים את המפלגתיות בצד", כשבית הנבחרים הצביע בעד פיטוריו בפרשת הפעלת הלחץ על האוקראינים לחקור את בנו של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. בוש אמר אז שהקריאה לחקירת הנשיא טראמפ לא הייתה פוליטית.