בתי מלון | פיצ'ר

מנכ"ל מלונות דן בראיון על שני המלונות ששימשו את נדבקי הקורונה, הפתיחה הקרבה והמחירים

לפי מנכ"ל רשת מלונות דן, בסוף החודש צפויים להיפתח המלונות הראשונים של הרשת • איך נערכים ברשת לפתיחה המחודשת, מהי רמת המחירים לעומת השנה הקודמת, ואיך יתגברו על הסטיגמה של "מלונות הקורונה"

רשת מלונות דן נערכת מחדש לפתוח את בתי המלון שנסגרו בעקבות משבר הקורונה. כבר בסוף החודש צפויים להיפתח דן אילת ודן קיסריה, וזאת בהתאם להנחיות של משרד הבריאות ובהתאם לתו ניקיון פנימי של הרשת.

פתיחת דן אילת ודן קיסריה ריזורט צפויה להתרחש כבר בחג השבועות. ברשת מודעים לכך שחווית האירוח תהיה אחרת ממה שהכרנו קודם, והיא תכלול דגש על היגיינה וניקיון. למעשה, מנכ"ל הרשת רונן ניסנבאום מספר כי כבר בשיחות הטלפון שמגיעות למוקדי ההזמנות, הפונים, רובם ככולם, מתעניינים באופן החיטוי והניקיון השוטף.

ההיערכות של מלונות דן לפתיחה המחודשת כוללת חיטוי של החללים המשותפים וכל אחד מהחדרים; מפתחות החדרים יחוטאו ויוכנסו מראש למעטפה שתמתין לאורחים על הדלפק; כל אורח שיגיע למלון יעבור בדיקת חום, ובמקרה שחום גופו יהיה מעל 37.8 מעלות יועבר לאזור בדיקה נפרד. אם גם בבדיקה השנייה החום יהיה גבוה מהמותר, הוא לא יוכל להיכנס למלון.

כל אורח יחתום על הצהרת בריאות, ובחדר האורחים יקבלו ערכת מסכה וחומרי חיטוי. פעולות שונות יוכלו האורחים לבצע באפליקציה, כולל צ'ק-אין וצ'ק-אאוט, פתיחת הדלת לחדרם וביצוע תשלומים.

ערכות היגיינה אישיות  / צילום: דוברות מלונות דן
 ערכות היגיינה אישיות / צילום: דוברות מלונות דן

חווית האירוח תיראה אחרת, כפי שגם המלונאים מודעים לכך. "הקורונה שינתה את העולם, וגם את צורת העבודה שלנו. רבות מהדרישות מגיעות מהאורחים. יחד עם פתיחת השוק, בתי העסק והיציאה מבתים - אנחנו מרגישים בשבוע האחרון עלייה של עשרות אחוזים בפניות למוקדי ההזמנות. הרצון לחופשה, יחד עם המגבלה של הנסיעות לחו"ל, יוצרים ביקוש שלא היה לפני כן", אומר ניסנבאום ל"גלובס".

"אין אופוריה שהמלונות יהיו מלאים בחודש יוני, אבל יש התעוררות להתנעה של הענף. אין שיחה שבה לא שואלים על ההקפדה על הניקיון ואיך מודדים חום. שאלות אחרות הן האם הבריכה תהיה פתוחה, וכיצד יוגש האוכל בחדרי אוכל".

עד כמה קריטי לקבל אישור לפתיחת בריכות שחייה בשבועות?

"זה קריטי. ביקשנו ממשרד הבריאות להקדים את ההנחיות בכמה ימים כדי שנוכל לארח כבר בשבועות. אם לא יתקבל אישור, נצטרך לדחות את הפתיחה בשבוע".

גם חווית האוכל תיראה אחרת כפי שהוא מתאר. "אנחנו מחכים להנחיות על כמה מטרים נצטרך לשמור בין האורחים בחדר האוכל, וכמה יהיה המרחק בין הכיסאות. מזה חודש שאנחנו מתכוננים עם כל מיני רעיונות להגשה. במקום 'בופה' יהיו עמדות בהן האוכל יוגש לאורחים, או שנכין צלחות עם מנות מוכנות".

בדן אילת יש 375 חדרים. האם אין חשש מההתקהלות?

"לא. אלו שאלות שלא נשאלות. גם בכל הנוגע לבריכה בסופו של דבר אנשים יכולים לנהל לעצמם את הריחוק החברתי, בטבילה בבריכה או בחוף הים. היחידים ששואלים על התקהלות הם משרד הבריאות. אם הביקוש ימשיך בקו שהוא היום ונתוני התחלואה ימשיכו את מגמת השיפור, נקדים את פתיחת מלונות דן פנורמה ונפטון אילת לסוף חודש יוני".

מדבקות לשמירת מרחק רצוי בלובי המלון / צילום: דוברות מלונות דן
 מדבקות לשמירת מרחק רצוי בלובי המלון / צילום: דוברות מלונות דן

אתה מתאר היערכות שיש לה עלויות גם בכוח-אדם למשל עם הגשה בחדרי האוכל. האם זה ישפיע על המחירים?

"יש להיערכות ולעמידה בהנחיות עלויות רבות, אבל המטרה שלנו היא להתניע מנועים. נעמוד בדרישות אפילו אם המרווחים יהיו נמוכים. התרגלנו גם שתמיד מתלוננים על המחירים בארץ למרות העלויות הגבוהות שיש למלונות בישראל בלי קשר לקורונה.

"יש לחץ מצד אחד לשקף את העלויות החדשות במחיר, אבל מצד שני יש לחץ להוריד מחירים כדי לתמרץ את האורחים להגיע. הפוקוס הוא לפתוח, להחזיר 200-300 עובדים, נראה איך זה עובד, האם נוכל לשמור על איזון או על האף מעל למים לפי הביקוש וההיצע. נלמד בחודש-חודשיים הקרובים, ולפי זה נתכנן את רמת המחירים.

"בשלב זה אנחנו ברמת מחירים שמשקפת 20% הנחה לעומת השנה הקודמת. זאת במטרה לאפשר לאנשים לנפוש ולנקות את הראש. אנחנו צריכים לדאוג לחיטוי, לניקיון, להיגיינה ולשירות טוב. אנחנו לא מצפים להחזיר את שוק התיירות לרמה שלפני הקורונה אבל לפחות להזיז אותו קדימה.

עמדות הקבלה בדן קיסריה ריזורט לקראת פתיחה תחת הנחיות משרד הבריאות / צילום: דוברות מלונות דן
 עמדות הקבלה בדן קיסריה ריזורט לקראת פתיחה תחת הנחיות משרד הבריאות / צילום: דוברות מלונות דן

"אם נראה שהמגמה שאנחנו חווים כעת תימשך, יש סיכוי שנגביר את קצב פתיחת המלונות באזורים שמזוהים עם תיירות הפנים. את מלון דן אכדיה, למשל, שבנוי חצי מתיירות פנים או חוץ, עדיין לא משתלם לפתוח. פה אנחנו תלויים בתיירות החוץ, שהיא תלויה בהסכמים עם מדינות. אנחנו מקבלים אינדיקציות לפתיחה של טיסות מההתעניינות של חברות התעופה במלונות עבור צוותי אוויר ובטרמינלים שלנו בנתב"ג. מה שיכתיב את הפתיחה של המלונות האחרים זה פתיחת השמים".

לאורך כל התקופה ברשת מלונות דן נשאר מלון דן תל-אביב פתוח (כשהוא בין היתר מארח  את צוותי האוויר הבודדים מחו"ל שהגיעו לארץ), כששני מלונות, דן פנורמה בתל-אביב ובירושלים, שימשו כמלונות לחולי קורונה. איך הם יכנסו לפעילות ביום שאחרי?

"שני מלונות דן ששימשו לנשאי קורונה עברו לשמש לאנשים שזקוקים לבידוד. אם משרד הבריאות סומכים עלינו בהיבט של החיטוי כשהוציאו משם אנשים חולי וכעת המלון משמש לאנשים בריאים שזקוקים לבידוד, זו תעודת הכשר מבחינתנו. זו אמירה חזקה על כמה שסומכים עלינו.

עמדת חיטוי לידיים / צילום: דוברות מלונות דן
 עמדת חיטוי לידיים / צילום: דוברות מלונות דן

"למרות ההירתמות למשימה ידענו שיש לזה מחיר מסוים, ונצטרך להתמודד עם זה. ברור לנו שיש צד אמוציונלי לנופשים באשר לשני המלונות הללו ונעבוד על זה בעתיד, נוריד את הסטיגמה ונפתח את המלונות הללו לאירוח".