נמשכים הצמצומים בענף הביטוח: מנורה מבטחים מודיעה על תוכנית ייעול

מנורה מבטחים מקפיאה את עדכוני השכר ופעילות הרווח לעובדיה לשנת 2020, וזאת במקביל להפחתות שכר של 10% ליו"ר ולמנכ"ל, לצד קיצוץ של 5% בשכר המנהלים הבכירים האחרים

יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים / צילום: תמר מצפי
יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים / צילום: תמר מצפי

לאחר תוכניות התייעלות וצמצומים שננקטו על ידי קבוצת הראל וכל הכשרה ביטוח, מודיעה קבוצת מנורה מבטחים כי היא מקפיאה את עדכוני השכר ופעילות הרווח לעובדיה לשנת 2020, וזאת במקביל להפחתות שכר של 10% ליו"ר ולמנכ"ל, לצד קיצוץ של 5% בשכר המנהלים הבכירים האחרים.

עוד גילתה מנורה מבטחים כי "במקביל ובהמשך להסכמות שהושגו כאמור עם ועד העובדים, בוטלה ההחלטה בדבר השהייה של תשלום המענקים בגין שנת 2019 לכלל העובדים, לרבות המנהלים", כשמנגד החברה פועלת בימים אלה "לצמצום עלויות ספקים וצמצום של הוצאות הנהלה וכלליות אחרות".

בשורה התחתונה מנורה מבטחים צופה כי "ההשפעה של התאמת תכנית העבודה כמפורט לעיל על תוצאות הקבוצה, עומדת על סך של כ-100 מיליון שקל לשנת 2020 (כולל החל"ת שהיה והצמצומים מכאן ועד תום השנה, ר"ש) ועל סך של כ-75 מיליון שקל לשנה בשנים הבאות (במונחי שנה מלאה)".

המהלכים האמורים קורים בד בבד החזרת רבים מעובדי החברה מחל"ת לעבודה. בשיא משבר הקורונה הוציאה מנורה מבטחים כ-20% מכלל עובדי הקבוצה לחל"ת וצמצמה גם את היקף המשרה לשאר העובדים ל-80% משרה. זה היה בתוקף באופן זמני ועד השבוע הנוכחי. כמו כן, החברה, בדומה לחברות אחרות ובהן שלמה ביטוח, הראל ואחרות, מודיעה על יצירת קרן רווחיה לעובדים שיזדקקו לסיוע בעקבות המשבר והשלכותיו.