תחזית פסימית של סיטי: "השוק הקדים בהרבה את המציאות"

"התמחור לא יכול להיות טוב יותר בהרבה מכאן והלאה", אמר מנולו פלקו מבנק ההשקעות • "השווקים מתמחרים תיקון בצורת V; זה לא הולך להיות כל כך קל"

חודש מאי החולף הטיב עם מדדי המניות בארה"ב למרות החשש מההשלכות של משבר הקורונה. מדד S&P 500 הוסיף 4.5% לערכו רק בחודש מאי (אם כי מתחילת השנה המדד רשם תשואה שלילית של 5.8%), ומדד הנאסד"ק קפץ בכ-6.75% במאי, ובכך סיכם עלייה של 6% מתחילת השנה. עם זאת, כלכלני סיטיגרופ מביעים ספקות לגבי המשך העליות. 

"אנו בהחלט מרגישים שהשוק הקדים בהרבה את המציאות, התמחור לא יכול להיות טוב יותר בהרבה מכאן והלאה", אמר מנולו פלקו מבנק ההשקעות לפייננשל טיימס. "ככל שהרבעון השני יגיע ואנחנו מתחילים לראות את עוצמת הפגיעה, אנחנו חושבים שזה הולך להיות קשה הרבה יותר ממה שזה נראה כרגע".

הדברים הללו נאמרו בסוף השבוע החולף כאשר מדד המניות בוול סטריט השלימו מהלך עליות נאה במיוחד בסיכום חודשי כאילו במנותק מהנתונים מהכלכלה הריאלית. בהקשר זה נציין כי הנתונים הכלכליים המתפרסמים במדינות אסיה, שלא היו אפילו תחת סגר כללי, משקפים רמת פעילות נמוכה והתאוששות איטית. הייצור התעשייתי והמכירות הקמעונאיות ביפן ירדו בחודש אפריל בשיעור חד יותר מהציפיות ומהירידה במרץ. בדרום קוריאה הייצור התעשייתי ירד בחודש אפריל בשיעור נמוך מהתחזית זאת ללא סגר שנכפה על התושבים. ובארה"ב מספר דורשי העבודה נע סביב 21 מיליון איש.

"השווקים מתמחרים תיקון בצורת V, מצב בו כולם חוזרים לעבודה, והכל יהיה בסדר", המשיך פלקו. "למען האמת אני לא חושב שזה הולך להיות כל כך קל". בהקשר זה, מהתחתית שנרשמה בשווקים ב-22 למרץ, מדד דאו ג'ונס רשם מהלך עליות של 35%; מדד S&P 500 עלה בכ-36%.