גרמניה תעניק 10 מיליארד דולר ללופטהנזה. זה מה שתיתן בתמורה

במסגרת המתווה, חברת התעופה הגרמנית תוותר על חלונות המראה ונחיתה במספר נמלי תעופה • בנוסף, ממשלת גרמניה תקבל 20% ממניות החברה, שיוכלו לגדול ל-25% ושני מושבים בדירקטוריון • מתווה הסיוע טרם עבר את אישור הרגולטורים ובעלי המניות בחברה

מטוסי חברת לופטהנזה מושבתים בשדה תעופה בגרמניה / צילום: תמר מצפי
מטוסי חברת לופטהנזה מושבתים בשדה תעופה בגרמניה / צילום: תמר מצפי

מועצת המנהלים של לופטהנזה אישרה קבלת חבילת סיוע בהיקף של 10 מיליארד דולר (9 מיליארד אירו) מממשלת גרמניה. בתמורה, תוותר חברת התעופה הגרמנית על סלוטים (חלונות המראה ונחיתה) המפוזרים בכמה נמלי תעופה, בהם מינכן ופרנקפורט.

הסלוטים, נכס חשוב לכל חברת תעופה, יעברו לחברות מתחרות. ממשלת גרמניה תקבל 20% ממניות החברה שיוכלו לגדול ל-25%. עוד תקבל הממשלה שני מושבים בדירקטוריון הקבוצה, הכוללת גם את החברות אוסטריאן איירליינס ובראסלס איירליינס. לופטהנזה, בדומה לחברות תעופה אחרות בעולם, נפגעה קשות ממשבר הקורונה שמחק כמעט את כל פעילותה המסחרית.

מתווה הסיוע צריך לעבור את אישור הרגולטורים ובעלי המניות בחברה שצפויים להתכנס וירטואלית ב-25 ביוני.

מנכ"ל לופטהנזה קרסטן שפור מסר כי הצפי להתאוששות ההדרגתית והאיטית של ענף התעופה יחייב את החברה לערוך התאמות שיותאמו לשיעורי התפוסה. לפי פרסום ברויטרס, בחודש אפריל אמר שפור כי החברה צפויה להפעיל צי מצומצם שיכלול ויתור על 100 מטוסים, מתוך כ-760 מטוסי הקבוצה, בד בבד עם כוונתה לצמצם את מצבת כוח האדם שלה בכ-10,000 עובדים. בקבוצה מועסקים יותר מ-140 אלף עובדים. החברה דיווחה בחודש אפריל כי 95% מצי המטוסים שלה מקורקע, וכי היא מפסידה מדי שעה מיליון אירו.