הסכם הפצה בהיקף של 32 מיליון דולר לקרדיאקסנס מקבוצת מרחביה

השעון של קרדיאקסנס נועד לזהות הפרעות קצב לב, אשר עלולות לסכן את המטופלים בדום לב או בשבץ

ישראל מקוב / צילום: איל יצהר
ישראל מקוב / צילום: איל יצהר

חברת קרדיאקסנס המוחזקת ב-6.6% על ידי חברת מרחביה  הנסחרת בבורסה בתל אביב, הודיעה על חתימת הסכם הפצה לשעונים רפואיים לזיהוי קצב לב, מול חברת Xplore Lifestye Solutions ההודית הפועלת באזור דרום מזרח אסיה.

ההסכם הוא בהיקף של 32 מיליון דולר לארבע שנים, וכפוף להשגת אישור שיווק באירופה לשעונים החכמים. אי עמידה בכמויות המינימום תוביל לסיום ההסכם. לאחר קבלת אישור השיווק באירופה, תפעל החברה המקומית להשיג את אישורי השיווק בהודו, תהליך שצפוי לארוך כשלושה חודשים נוספים.

השעון של קרדיאקסנס נועד לזהות הפרעות קצב לב, אשר עלולות לסכן את המטופלים בדום לב או בשבץ. לאחרונה חתמה החברה על הסכמים נוספים מסוג זה, המותנים באישור השיווק באירופה, גם עם מפיצים בצ'ילה, ספרד ופורטוגל, טורקיה ואורוגוואי. ההסכמים הללו הם בהיקף של מספר מיליוני דולרים להסכם.

קרדיאקסנס הוקמה על ידי אלדד שמש, בעבר סמנכ"ל הפיתוח של חברת חלל תקשורת וממובילי הפיתוח של הלוויינים עמוס 4, 5 ו-6. המוצר של החברה בוחן את הדופק בזמן תנועה, כאשר תחילה הוא נועד למדוד דופק בספורט, ולאחר שהסתבר כי הוא מאפשר דיוק גבוה, הוחלט להסב אותו לשוק הרפואי, לבדיקה של אנשים עם מחלות לב שנמצאים בסיכון בגלל הפרעת קצב לב.

המוצר אינו כמו שעון ספורט, שבודק דופק ממוצע, אלא דומה יותר בתפקוד שלו למכשיר הולטר, שיכול למדוד כל פעימה ופעימה כדי להסיק על השינויים בקצב. ניסויים שערכה החברה, הראו שהיא יכולה לזהות דום לב והפרעת קצב לב מסוג פרפור עליות. בעקבות זאת החלו מאמצי הפיתוח העסקי הנרחבים, מתוך הערכה כי אישור שיווק המוצר יתקבל בקרוב.

קרדאקסנס נוסדה ב-2009 וב-2014 עברה את השינוי ממוצר ספורט ואיכות חיים למוצר רפואי. היא מומנה עד היום על ידי משקיעים פרטיים, ביניהם ישראל מקוב, דניאל נאור, חברת EY Electronics, מרחביה וסבב מימון המונים.

מרחביה עלתה 16% ביומיים האחרונים על רקע ההודעה, ונסחרת היום לפי שווי של 27 מיליון שקל. בתחילת השנה ירדה מניית החברה עם השוק בעקבות הקורונה, אך שבה ועלתה וכעת רושמת תשואה של 15% לעומת מחירה בתחילת ינואר. לחברה אחזקות בשבע חברות טכנולוגיה, מהן שש בתחום הבריאות. ביניהן: חברת RMDY שהוקמה על ידי עמיר קישון (בנו של אפרים קישון) ועוסקת בקשר המקוון בין חברות תרופות למטופלים; CDX מתחום הטיפול בסרטן הערמונית; TrainPain בתחום ניהול הכאב ועוד.