בעקבות הציוץ של המנכ"ל: ריבוק ואדידס ניתקו קשר עם קרוספיט

הביקורת החלה לאחר שמנכ"ל קרוספיט הגיב לציוץ בו נכתב כי "גזענות היא בעיה של בריאות" בציוץ משלו: "פלויד־19" - משחק מילים על "קוביד־19" • מאות מכוני כושר נטשו את המותג בתגובה

קרוספיט / צילום: AP Photo, AP
קרוספיט / צילום: AP Photo, AP

מותגי ספורט כמו ריבוק ואדידס ניתקו את קשריהם עם חברת הדרכת האימון הגופני קרוספיט, אחרי שמנכ"ל החברה, גרג גלסמן, התבדח בטוויטר על הריגתו הברוטלית של ג'ורג' פלויד לפני שבועיים במהלך מעצר משטרתי במיניאפוליס.

ההסתבכות החלה לאחר שגלסמן הגיב לציוץ של המכון לבריאות הציבור באוניברסיטת וושינגטון, שגרס כי "גזענות היא בעיה של בריאות". גלסמן צייץ בתגובה "פלויד־19" - משחק מילים על "קוביד־19", נגיף הקורונה.

גלסמן גם כינה בעלת מכון כושר שקשור לחברה שלו "הזויה", לאחר שתהתה למה קרוספיט שמרה על שתיקה בנושא הריגת פלויד על-ידי המשטרה. ליתר ביטחון הוסיף גרוסמן במייל לאותה אישה: "אני מאמין ברצינות שסגר הקורונה פגעה במצבך הנפשי". עוד הוא כתב לה: "את חושבת שאת יותר צדיקה ממני. זה מגעיל".

אדידס, הבעלים של ריבוק, פרסמה הודעה שבה היא מסיימת את יחסיה עם קרוספיט. "לאחרונה התנהלו בינינו גישושים לקראת הסכם חדש, אך לאור האירועים האחרונים, החלטנו לסיים את יחסינו עם החברה הזו", מסרה החברה בהודעה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

קרוספיט היא חברה שמבוססת על משטר אימוני כושר גופני שפותח על-ידי גלסמן המיושם במכוני כושר ברחבי העולם. מכון הכושר משלם לקרוספיט בעד הזכות להשתמש בשמו ובשיטת האימון שלו.

בעקבות הסערת הציבורית והסרת החסויות גלסמן התנצל ואמר כי "קרוספיט אינה תומכת בגזענות". הוא הסביר כי הוא רק ניסה למחות על הסגרים שהוטלו ברחבי ארה"ב בניסיון לעצור את התפשטות נגיף הקורונה.

מאז הציוץ של גלסמן, 227 מועדוני כושר הסירו את קרוספיט מהאתר שלהם בניסיון שלא לקשר עצמם לחברה. "בשביל מותג שהטיף שהוא מיועד לכולם, השקט מחריש האוזניים בנושאי גזענות בהווה ובעבר אמר לנו את כל מה שאנחנו צריכים לדעת", כתב בעלים של מכון כושר בוושינגטון. הבעלים הוסיף עוד כי הוא יתרום את דמי הרישוי השנתיים ששילם לקרוספיט, בסך 3,000 דולר, לארגון "חיים שחורים נחשבים".

גם כמה מהספורטאים של קרוספיט מתחו עליה ביקורת. אלוף "משחקי קרוספיט" מזה ארבע פעמים, מתיו פרייזר, שיבח קולגה שלו שהתנתק מהחברה, והאלופה האולימפית טיה-קלר טומי מסרה כי היא "עצובה מאד, מאוכזבת ומתוסכלת" מדבריו של גלסמן.