עוד מניית הייטק ישראלית נסקה לשיא: סאפיינס שווה יותר מ-1.5 מיליארד דולר

חברת פתרונות התוכנה לענף הביטוח גייסה באג"ח כ-60 מיליון דולר, וגם מניית החברה האם פורמולה נמצאת בשיאה • בימים האחרונים הנפיקה פאלו אלטו נטוורקס אג"ח להמרה בהיקף של 1.7 מיליארד דולר

רוני על־דור, מנכ"ל סאפיינס / צילום: איל יצהר, גלובס
רוני על־דור, מנכ"ל סאפיינס / צילום: איל יצהר, גלובס

מניית סאפיינס זינקה אתמול (יום ב') בנאסד"ק ב-9%, ונסחרת כעת במחיר שיא של כמעט 20 שנה, כ-28 דולר, הגוזר לחברה שווי שוק של יותר מ-1.5 מיליארד דולר.

העלייה במניה אתמול הגיעה לאחר שהחברה הודיעה על השלמת הרחבת סדרת אג"ח, שבמסגרתה סאפיינס  גייסה כ-60 מיליון דולר (כ-211 מיליון שקל), בריבית שנתית של 3.37%.

סאפיינס, המספקת פתרונות תוכנה לתחום הביטוח, גייסה את הסכום בבורסת תל אביב, שם נסחרות האג"ח שלה מסדרה ב'. במסגרת ההנפקה הציעה החברה למשקיעים אג"ח בריבית צמודה לשער הדולר לפירעון בינואר 2026. האג"ח מדורגות בדירוג ilA פלוס על ידי S&P מעלות. במסגרת השלב המוסדי התקבלו ביקושים של 273 מיליון שקל, וסאפיינס גייסה בו כ-207 מיליון שקל, והיתרה גויסה מהציבור.

לאחר השלמת השלב המוסדי אמר מנכ"ל החברה, רוני על-דור, "אנו מודים למשקיעים המוסדיים על ההיענות בהנפקה המוצלחת - דבר המבטא פעם נוספת את הבעת האמון של שוק ההון בפעילות החברה, באסטרטגיה ובחוסנה הפיננסי, על אחת כמה וכמה על רקע התקופה המורכבת שבה מצויות כלכלות העולם. תמורת ההנפקה תשמש בעיקרה להחזר הלוואה לזמן קצר מבנק מסחרי, חיזוק הנזילות ומבנה מאזני ויכולת להמשך ביצוע רכישות עתידיות של חברות, בהתאם לאסטרטגיית החברה".

בסוף הרבעון הראשון של 2020, ולפני הרחבת סדרת האג"ח, היקף החוב של סאפיינס למחזיקי האג"ח בסדרה עמד על כ-59.9 מיליון דולר - חוב המוגדר ברובו כחוב לטווח ארוך וחלקו לטווח קצר. לחברה חוב בסך 20 מיליון דולר לבנק, המוגדר כחוב לטווח קצר. בקופת סאפיינס היו בסוף הרבעון הראשון 79.6 מיליון דולר. בתחילת השנה סאפיינס רכשה חברה גרמנית, בתמורה לסכום שיגיע עד ל-28.4 מיליון אירו.

אף שמניית סאפיינס נסחרת ברמות שיא, ולכאורה החברה היתה יכולה לנצל את המצב לגייס את הכסף בהנפקת מניות, בחברה בחרו להרחיב את סדרת האג"ח מתוך מחשבה על מניעת דילול לבעלי המניות (בעלת השליטה בחברה היא פורמולה, שמחזיקה ב-47.9% מהמניות), וכן משום שהחברה מייצרת מזומנים ותוכל לשרת את החוב ללא בעיה.

פורמולה מערכות, בניהולו של גיא ברנשטיין, שולטת נוסף על סאפיינס גם בחברות מטריקס ומג'יק ונסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 1.3 מיליארד דולר, כשמנייתה נסחרת ברמות שיא. אתמול טיפסה מניית פורמולה בנאסד"ק ב-7%, לאחר שהחברה הודיעה על רכישת שליטה בחברת לירם שירותים פיננסיים באמצעות חברה בת שלה, תמורת סכום שלא פורסם.

פאלו אלטו גייסה 1.7 מיליארד דולר באג"ח

במקביל, גם חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס הודיעה בימים האחרונים על הנפקת אג"ח להמרה, בהיקף של 1.75 מיליארד דולר. האג"ח מיועדות לפירעון ב-2025 ונושאות ריבית שנתית של 0.375%, שתשולם כל חצי שנה. מחיר ההמרה הוא 297.6 דולר למניה, לעומת המחיר הנוכחי של המניה, כ-238 דולר.

פאלו אלטו  מייעדת את הכסף שמגויס לצרכים כלליים הכוללים הון חוזר, הוצאות הוניות ורכישות אפשריות. לפני שנתיים גייסה החברה 1.5 מיליארד דולר באג"ח להמרה נושאות ריבית שנתית של 0.75%, לפירעון ב-2023. פאלו אלטו נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי שוק של 22.9 מיליארד דולר.

לפאלו אלטו, שהיא חברה אמריקאית, יש גם פעילות בישראל (ובשנים האחרונות היא רכשה כמה סטארט-אפים מקומיים). החברה הוקמה על ידי הישראלי לשעבר ניר צוק, המכהן כיום כמנהל הטכנולוגי הראשי שלה. מנכ"ל החברה הוא ניקש ארורה.

מניית פאלו אלטו הגיעה לשיא של כ-255 דולר בפברואר 2019, אבל מאז נחלשה והגיעה לשפל שנתי של כ-133 דולר במרץ האחרון, על רקע הנפילות בשווקים בשל מגפת הקורונה. מאז, המניה התאוששה ועלתה בכ-79% לרמה הנוכחית שלה.