בורסת השמות נפתחת: אלו המועמדים לתפקיד מנהל רשות החשמל הבא

ההתמודדות על התפקיד צפויה להיפתח רשמית בימים הקרובים כששר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ ימנה ועדת איתור • אחד המתמודדים הוא נח הקר, שפרישתו מתפקיד סמנכ"ל רגולציה וראש חטיבת הסיבים האופטיים בפרטנר עוררה הערכות כי יבקש להתמודד על התפקיד

נח הקר  / צילום: סיון פרג'
נח הקר / צילום: סיון פרג'

נח הקר וערן ניצן עשויים להתמודד על תפקיד מנהל רשות החשמל, הגוף האחראי על קביעת תעריף החשמל, הסדרת כללי התחרות במשק, הפיקוח על חברת החשמל וקידום המדיניות בנושאי אנרגיה. ההתמודדות על התפקיד צפויה להיפתח רשמית בימים הקרובים כששר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ ימנה ועדת איתור שתמליץ לו על מועמדים ראויים.

הקר, ששימש בארבע השנים האחרונות סמנכ"ל רגולציה וראש חטיבת הסיבים האופטיים בפרטנר, הודיע השבוע על כוונתו לפרוש מתפקידו. פרישתו של הקר עוררה הערכות כי יבקש להתמודד על תפקיד מנהל רשות החשמל, במקומו של ד"ר אסף אילת שיפרוש בחודש הבא. אילת מונה לתפקידו על-ידי שר האנרגיה הנוכחי ד"ר יובל שטייניץ כמינוי אישי. שטייניץ מינה תחילה את הקר לתפקיד, אולם השופטת בלהה גלאור יו"ר הוועדה לבחינת כשרות מינויים בשירות הציבורי פסלה בינואר 2016 את מועמדות הקר לאחר שהחליטה שלא להכיר בשנת הלימודים שלו במכללה לביטחון לאומי לצורך עמידה בדרישת הסף לחמש שנות ניסיון ניהולי. ל"גלובס" נודע כי הקר בוחן גם הצעות אחרות לתפקידים בכירים במגזר הציבורי.

שם נוסף שעלה לאחרונה כמועמד אפשרי למנהל הרשות הוא ערן ניצן, המסיים קדנציה כציר הכלכלי של ישראל בארה"ב. ניצן והקר עבדו יחדיו כסגני הממונה באגף התקציבים לנושאי נדל"ן (ניצן) וביטחון (הקר).