אחרי השופטת ענת ברון: איומים גם על שופט העליון עוזי פוגלמן

משמר בתי המשפט הגיש היום תלונה למשטרה, לאחר שעל תיבת הדואר בביתו של שופט העליון עוזי פוגלמן הודבקו מדבקות שעליהן נכתב "דם יהודי הפקר" • התלונה בעניינו של פוגלמן מצטרפת לזו שהוגשה אתמול בעקבות איומים על שופטת העליון ענת ברון

השופט עוזי פוגלמן / צילום: רפי קוץ, גלובס
השופט עוזי פוגלמן / צילום: רפי קוץ, גלובס

עוד תלונה בגין איומים על שופט בית המשפט העליון: משמר בתי המשפט הגיש היום (ב') תלונה למשטרה, לאחר שעל תיבת הדואר בביתו של שופט העליון עוזי פוגלמן הודבקו מדבקות שעליהן נכתב "דם יהודי הפקר". התלונה בעניינו של פוגלמן מצטרפת לזו שהוגשה אתמול (א') בעקבות איומים על שופטת העליון ענת ברון.

כזכור, אתמול הגיש משמר בתי המשפט תלונה למשטרה בעקבות מכתב איומים שנשלח לשופטת ברון. המכתב האנונימי הגיע בימים האחרונים לביתה של ברון וכלל איומים על חייה.

נציין כי ברון ופוגלמן נמנו עם הרכב השופטים שביטל ב-25 במאי את ההחלטה להרוס את בית המחבל שהיה מפקד החוליה שרצחה את דביר שורק ז"ל באוגוסט 2019. ברון ופוגלמן ביטלו את צו ההריסה לקומה השנייה של בית המחבל מחמוד עטאונה. השופט דוד מינץ היה בדעת מיעוט וסבר כי לא צריך לבטל את צו ההריסה.

ברון נימקה את עמדתה במשך הזמן הרב מאז הפיגוע, של 5 חודשים, שלקח לצה"ל להוציא לפועל את צו הריסת הבית לאחר הפיגוע ולאחר שכבר נהרסו בתים של חברי החוליה האחרים. לדבריה, "ככל שגדל פער הזמנים בין הפיגוע להריסת בית מגוריו של המפגע, כך פוחת האפקט ההרתעתי הגלום בהריסת הבית. ובהיעדר אפקט הרתעתי, הרושם הבלתי נמנע הוא שהריסת הבית מתבקשת כאמצעי עונש בלבד".

התלונות של שני השופטים נבדקות על-ידי יחידת להב 433 במשטרה.