המסחר בבורסה של תל אביב ננעל בעליות שערים חדות בכל המגזרים

מדד ת"א 35 עלה ב-2.1%, מדד ת"א 125 הוסיף 2.4%, ומדד ת"א 90 זינק ב-2.8% • אלקו זינקה ב-7.4% לאחר שהנפיקה את סופר גז לפי שווי של מיליארד שקל; מניות אמת וחג'ג' קפצו לאחר דוחות חיוביים • הדולר והאירו נחלשו מול השקל

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

פאואל ממשיך לתדלק את השוק: מה עומד מאחורי תוכנית הרכישות החדשה; וגם, הדולר צונח מול השקל לאחר פרסום מדד מאי / דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

17:25

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים חדות. מדד ת"א 35 עלה ב-2.1%, מדד ת"א 125 הוסיף 2.4%, ומדד ת"א 90 זינק ב-2.8%. מבין המדדים הענפיים, מדד הטכנולוגיה בלט עם עלייה של 3.8%, מדד הביומד קפץ ב-3.7% ומדד הביטוח הוסיף 3.4%. מדד הפיננסים עלה ב-2.4%, מדד הנדל"ן עלה ב-2%, מדד הנפט והגז ב-1.7%, ומדד הבנקים הסתפק בעלייה של 1.1%.

בין המניות הבולטות, אלקו  זינקה ב-7.4% לאחר שהנפיקה את סופר גז לפי שווי של מיליארד שקל, מניות אמת  וחג'ג'  קפצו לאחר דוחות חיוביים, דלק  עלתה ב-5% וטבע  התחזקה ב-3.4%. 

14:45

נמשכות העליות החדות בבורסה. מניית אמת  בולטת לאחר שהחברה פרסמה הבוקר דוחות חזקים לרבעון הראשון.

במסחר במטבעות נחלש הדולר בכ-0.6% לרמה של 3.47 שקלים והאירו נחלש ב-0.2% סביב 3.92 שקלים. 

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, "כל עוד לא נראה מצב עולם קיצוני - השקל צפוי להתחזק במתינות מול סל המטבעות למרות פעולות בנק ישראל. למרות המשבר נרשם ברבעון הראשון עודף משמעותי של כ-3.8 מיליארד דולר (על פי נתונים מנוכי עונתיות) בחשבון השוטף של מאזן התשלומים . צמצום בגירעון במאזן הסחורות (עקב הירידה החדה ביבוא רכבים ודלקים) לצד המשך עלייה בעודף ביצוא השירותים תרמו לכך.

"התיאבון" של ה משקיעים הזרים לחברות ישראליות המשיך להיות משמעותי גם ברבעון הראשון עם השקעות ישירות (FDI) של 4.5 מיליארד דולר, בדומה לקצב הרבעוני הממוצע של השנתיים הקודמות. להערכתנו, נתוני הרבעונים הבאים צפויים להיות כמובן חלשים יותר (אך חיוביים) כאשר ההאטה המשמעותית בהשקעות בעולם בשל המשבר תבוא לידי ביטוי. העודף המרשים בחשבון השוטף לצד המשך זרימת הכספים של משקיעים זרים ממשיכים להוות את הגורמים הבסיסיים שתומכים בחוזקו של השקל. יחד עם זאת, בחודשיים האחרונים ראינו פעילות מוגברת של בנק ישראל במטרה למנוע המשך ייסוף מהיר של השקל. להערכתנו כל עוד שלא נראה מצב עולם קיצוני (מלחמה, גל שני, פגיעה משמעותית בשוק ההון) ייסוף השקל ימשך במתינות למרות פעולתו של בנק ישראל".

13:20

מתחזקות העליות בבורסה. עליות חדות נרשמות גם באירופה וגם המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה חיובית. מחזור המסחר מסתכם בכ-718 מיליון שקל. 

הפעילות הכלכלית במשק התכווצה ברבעון הראשון של השנה בשיעור של 6.8% - כך עדכנה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעדכון שני של החשבונות הלאומיים. בעדכון הראשון, שפורסם בחודש שעבר , העריכה הלמ"ס שיעור התכווצות גבוה אף יותר של 7.1% - אך בשני המקרים מדובר בירידה הרבעונית החדה ביותר מאז החלה המדידה בשנת 1995.

11:55

נמשכות העליות החדות בבורסה. עליות חדות נרשמות גם באירופה וגם המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה חיובית. מחזור המסחר מסתכם בכ-490 מיליון שקל. 

עליות בולטות נרשמות במניות אלקו , אלקטרה צריכה, אופקו, נייס , פתאל ואודיוקודס.

מניית חג'ג'  מזנקת לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים לרבעון הראשון. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח בעליות חדות במדדי המניות, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אתמול.

במסחר בבורסות אסיה נרשמות היום עליות חדות וגם החוזים על מדדי בורסות ארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

עליות בולטות נרשמות במניות קבוצת דלק , פתאל החזקות , פריגו  ועזריאלי. 

07:00

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך למסחר תנודתי בניו יורק שהסתיים אמש בעליות, לאחר שהבנק המרכזי הודיעה על הרחבת תוכנית רכישות האג"ח ישירות בשוק המשני.

המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה. נייס, טבע, אלביט מערכות וטאואר חוזרות עם פערי ארביטרז' חיוביים של 3%-2%, פריגו חוזרת עם פער חיובי של 3.5%, אודיוקודס חוזרת עם פער חיובי של 4.4%, ומנגד פורסייט חוזרת עם פער שלילי של 5.4%.

אתמול (ב') פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי שירד ב-0.3% במפתיע. מדובר בנתון נמוך משמעותית מציפיות האנליסטים, שהיו למדד אפס או אף למדד חיובי של 0.1% עד 0.2%.

אתמול בבורסה, מדד ת"א 35 איבד 1.1%, מדד ת"א 90 השיל 0.3%, מדד הבנקים איבד 1.5%. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט קופצים בכ-1%.