אחרי התבטאויות חמורות נגד נשים, המועמד של ש"ס לכנסת התפטר

הרב ברוך גזהיי אמור היה להיכנס לכנסת ה-23, אך שורה של פרסומים מן הימים האחרונים הביכה את יו"ר ש"ס אריה דרעי

הרב ברוך גזהיי / צילום: צילום מסך מיוטיוב
הרב ברוך גזהיי / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הרב ברוך גזהיי אמור היה להיכנס לכנסת ה-23, באמצעות החוק הנורבגי שעבר אתמול בלילה, אך שורה של פרסומים מן הימים האחרונים הביכה את יו"ר ש"ס אריה דרעי והערב (ג') הודיע גזהיי כי יתפטר מרשימת המפלגה לכנסת.

בש"ס חוסמים את נשים מלהתמודד לכנסת, ובכל זאת, את האמירות השערורייתיות שלו לא יכלו להכיל. ביממה האחרונה התפרסמו קלטות שלו בהן אמר ש"נשים חולות בסרטן השד בגלל בטן חשופה" וכי "גברים לא צריכים לדבר עם נשים... זה לא בריא, גם בעבודה... מה אתה מדבר עם המזכירה? תקרא תהילים".

בנאום שלו בשנת 2016 אמר גזהיי: "אישה צריכה להיות צנועה בדרך כלל כתוב בספרים של המקובלים אישה שהייתה רגילה לגלות את החלק העליון שלה בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה, לכן אישה צריכה להיות סגורה. זו אחת הסיבות שנשים סובלות מסרטן השד למה? כי העיניים של כולם שם. זו אחת הסיבות שנשים מעוברות מפילות את הילדים שלהן. למה? נכנסה להריון ישר מעלה לפייסבוק תמונה של הבטן שלה".

האמירות שנחשפו גרמו לש"ס לפרסם הודעה לפני מספר שעות כי הדברים אינם מקובלים על המפלגה ואינם משקפים את דרכה. אולם הערב, הוחלט שגזהיי לא מתאים לכהן כח"כ מטעם המפלגה. הבא ברשימת המפלגה הוא יוסף טייב. כניסתו לכנסת מותנת בכך שהשר אריה דרעי יתפטר מתפקידו כשר.