משרד התיירות עלה בקמפיין לנופש בישראל; מדוע בלפ"מ מיהרו לעצור אותו?

וגם: לוויה בשידור חי, על מסכות והסחות, מצנח הזהב וחדשות טובות • השיחה

מנכ"ל לפ"מ בועז סטמבלר / צילום: לפ"ם
מנכ"ל לפ"מ בועז סטמבלר / צילום: לפ"ם

השבוע החלו אמצעי המדיה לקבל הודעות מאנשי לפ"מ שביקשו מהם להוריד בדחיפות מהאוויר את הקמפיין החדש של משרד התיירות שמטרתו קידום התיירות בתוך ישראל. הקמפיין כולל סרטונים בסגנון טסטמוניאל (סרטון לכל חבל ארץ שנבחר) ובכל אחד מהם אנשי המקום מעידים עליו ומספרים מדוע כדאי לבקר בו. במהלך אחד הברייקים התברר כי משרד התיירות ולפ"מ נמצאים באחד מהסיוטים הגרועים ביותר שעלולים להתממש עבור מפרסם, כשהם נעזרו במשתתף שהדבר האחרון שהמפרסם היה רוצה זה להיות מזוהה איתו.

סמוך לשידור הסרטון קיבלה אחת מעובדות לפ"מ הודעה מחברה שעובדת בעמותת עלם, שסיפרה לה כי נגד אחד מהמשתתפים, הוגשו לכאורה תלונות. בלפ"מ מיהרו לחפש ולחקור וגילו שלא מדובר בפדופיל מורשע, אך אכן הוגשו נגד הבחור תלונות במשטרה בנושא זה. מנכ"ל לפ"מ בועז סטמבלר העדיף שלא לקחת סיכון והורה לאנשי משרדו להוריד מיד את הסרטון הבעייתי מהאוויר. במקביל עודכן משרד התיירות על הבעיה שהתגלתה. נבהיר כי במשרדי הפרסום לא עושים בדיקות רקע נרחבות על המשתתפים בפרסומות - בוודאי לא אם מדובר בניצבים או דמויות משנה. חיפוש ראשוני בגוגל לא הראה עבר פלילי, אך כאמור היו תלונות על התנהגותו של הבחור ולכן אותה עובדת עלם זיהתה אותו. בינתיים הקמפיין בו מושקעים למעלה מ- 2 מיליון שקל שב לאוויר, אבל ללא החלק השנוי במחלוקת. ממשרד התיירות ולפ"מ טרם התקבלה תגובה לדברים.

תגובת משרד התיירות: "ברגע שהטענות הגיעו אלינו הסרטון הורד מיידית עד לבירור העניין".

ענת ביין-לובוביץ'

לוויה בשידור חי

לשלל החברות שמוצאות ומציעות פתרונות יצירתיים למגבלות הקורונה, הצטרפה בימים אלה גם חברה קדישא. יוזמה חדשה של חברה קדישא תל אביב-יפו והמחוז מציעה למשפחות ולכל מי שנבצר ממנו להגיע להלוויה, לקחת חלק בטקס, מבלי להגיע למקום - תוך צפייה מהבית בכל מקום בארץ ובעולם. הפתרון עלה בעיקר עקב הנחיות משרד הבריאות המגבילות את מספר המשתתפים בטקסים ובלוויות. השירות ניתן ללא תשלום.

בחודשים האחרונים התקינה החברה מצלמות ברחבות ההספדים בבתי העלמין והעניקה גישה חופשית לקישור לצפייה. לטובת השירות הוקם אתר ייעודי, ונסללו קווי תקשורת שיאפשרו צפייה רבת-משתתפים. אברהם מנלה, מנכ"ל חברה קדישא תל אביב-יפו, הסביר כי: "שידור ההספדים בזמן אמת הוא צו השעה, ואני קורא לציבור לעשות בו שימוש לכבוד הנפטרים - ולמען המשפחות. אנחנו בודקים את אפשרות השידור כבר חודשים רבים אך החלטנו להקדים את ההעלאה האויר, ולבצע זאת ללא תשלום, כדי להעניק למשפחות את השירות הטוב ביותר. אנו בתקופה מיוחדת, המחייבת היערכות שונה, וקשה לקבל את המחשבה שבני משפחה מנועים מללוות את יקיריהם בדרכם האחרונה".

יום המסחר: על מסכות והסחות

חברת סייברוואן, שמפתחת מערכת למניעת הסחות דעת בזמן נהיגה ברכב, פתחה את יום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, וזאת תוך הקפדה על תקנות הקורונה, לפחות בכל הנוגע לעטיית מסכות בתיעוד המאורע. הטקס נערך לרגל רישום מניות החברה בבורסה בתל אביב, ואליו הגיעו מנהלי החברה ומנהלי החברות המחזיקות בה, כמו גם נציגי הבורסה: אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן; אחיו, עופר גלבוע, יו"ר ק.א.ל קרגו; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה; חני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית של הבורסה; יענקל'ה טננבוים, יו"ר סייברוואן; וגיל שרצקי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל הפעילות הבינלאומית באיתוראן. 

מצנח הזהב

עמותת PROWOMAN הפועלת לגישור על פערים מגדריים, מינתה את דניאלה קהת  למנכ״לית העמותה ואת לימור שופמן גוטמן לתפקיד יו״רית. השתיים יחליפו בתפקיד את קרן הראל ששימשה כמנכ״לית ואת היו"רית הפורשת שני הראל.

חדשות טובות

ביטוח ישיר, סטארט-אפ סנטרל והקרנות ויולה ומונטה, מזמינות סטארט-אפים ויזמים  להציע פתרונות חדשניים לייעול הטיפול בתביעות המבוטחים. הסטארט-אפ הנבחר יקבל כ-200 אלף שקל, ליווי ע"י מנטורים ועוד.