ענף התרבות ייפתח מיידית לקהל של 250 איש

אירועי התרבות היו אמורים לשוב לפעולה כבר ביום ראשון, אך לבסוף החליט קבינט הקורונה שלא לאפשר את חזרתם לפעילות

בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עדכון: בשורה לעולם התרבות: הממשלה אישרה הערב פתיחה מחודשת של אולמות ואירועי התרבות באופן מיידי, תחת מגבלות. בדומה לאולמות האירועים שכבר חזרו לפעילות, אירועי תרבות יוכלו לאכלס 250 בני אדם בלבד, תוך שמירה על ריחוק פיזי ועטיית מסכות. מעל מספר זה ועד 500 איש יאושרו מופעים בכפוף לאישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט.

ע"פ המתווה שגובש, מכירת כרטיסים לקהל עד להיקף של 75% מתפוסת האולם, ועד למספר מקסימלי של 500 איש בקהל. מכירת הכרטיסים למופעים תעשה מראש, באמצעות הזמנה טלפונית או הזמנה אינטרנטית, והכרטיסים ישלחו לרוכשים באמצעות הדואר האלקטרוני. רוכשים שיבצעו הזמנה של מספר כרטיסים ייחשבו לקבוצה אחת (קפסולה).

בנוסף, לפי המתווה שלבסוף לא אושר בקבינט, הישיבה באולם תתאפשר ליחידים או לקבוצות, באופן כזה שבין כל קבוצה לקבוצה או בין כל אדם לאדם יישמר מושב ריק אחד לכל הפחות. כמו כן, על מנת למנוע התקהלות, לכל רוכש יוגדר חלון זמן כניסה לאולם בו ייערך המופע. בכניסה לאולם תתבצע מדידת חום, ותשמר הקפדה על מרחק של 2 מטר בין הנכנסים או העומדים בתור, ועל עטית מסיכה לאורך כל זמן הישיבה באולם.

האישור הגיע לאחר תקופה ארוכה של המתנה, ובזמן שאולמות האירועים חזרו השבוע לפעילות תחת מגבלות.

נציגי מטה המאבק נפגשו היום עם ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי, שר האוצר, שר התרבות והספורט, ראש המל"ל וצוותי המשרדים המטפלים במשבר. נציגי ועד הפעולה העלו לדבריהם בפני השרים את סוגיית אישור מתווי החזרה לעבודה באופן מיידי, וסיוע ופיצוי לכל מרכיבי התעשייה, שנפגעו באופן קשה ממשבר הקורונה ונותרו אחרונים בתור לשוב למטה לחמם. לעניין הסיוע והפיצוי, ראש הממשלה הבטיח לדבריהם תשובות בתחילת השבוע הקרוב, ובמקביל עדכן שר האוצר כי היום אושרה קרן ההלוואות בערבות מדינה מוגדלת (60%) לעסקים בסיכון, כאשר בתחילת השבוע תיפתר סוגיית חישוב הפיצויים לפי מרץ-יוני.

אירועי התרבות היו אמורים לשוב לפעולה ביום ראשון, אך לבסוף החליט קבינט הקורונה שלא לאפשר את חזרתם לפעילות, למרות שלאולמות האירועים אושר לפתוח את שעריהם.