פרוטוקול קורונה לכדורגל אמריקאי: אופקו נבחרה לערוך את כל בדיקות הקורונה לליגת הכדורגל האמריקאית

וגם: שינויים ותזוזות בקבוצת התיירות גוליבר ומשרד הבריאות אישר את פעילותה של מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת מיי הרטיג' הישראלית בשיתוף BGI הסינית • השיחה

חברת אופקו הלת'  הנסחרת בבורסה בתל אביב ובארה"ב, נבחרה לערוך את כל בדיקות הקורונה לליגת הכדורגל המתחדשת באורלנדו, פלורידה. כדורגל בארה"ב? ובכן, הליגה כוללת 26 קבוצות.

לשם קיום הטורניר פותח פרוטוקול בדיקות מיוחד: כל הקבוצות יגיעו לאתר הטורניר במטוסי צ'רטר שיכילו רק את הקבוצה, ויונחתו לפחות שבעה ימים לפני המשחקים. עוד לפני הטיסה, יעבור כל שחקן וחבר צוות שתי בדיקות PCR בהפרש של 24 שעות ובדיקה סרולוגית, ומייד עם הנחיתה יעברו בדיקה נוספת. בדיקות שגרתיות נוספות יערכו כל יומיים במהלך האירוע במשך שבועיים, ולאחר מכן יערכו בדיקות לפני כל משחק, כך שמדובר בסדר גודל של אלפי בדיקות. עד היום ביצעה אופקו 1.5 מיליון בדיקות, והיא יכולה לבצע 50 אלף בדיקות PCR ליום ו-400 אלף בדיקות סרולוגיות ביום.

מי שימצא חולה יוכנס לבידוד, והמשחק של קבוצתו יתבטל, לכן צפויות הקבוצות להיחשף כמה שפחות לקהל חיצוני במהלך ימים אלה. הקבוצות יתארגו במלונות מקבוצת דיסני, שכרגע מושבתים לתיירים. בנוסף, ניתנו הנחיות להתנהלות במהלך המשחק. להיזהר כשיורקים או מתעטשים, לעטות מסיכות ולהתרחק זה מזה על הספסל, אין להחליף חולצות ובהחלט אין לנשק את הכדור.

גלי וינרב

מצנח הזהב

שינויים ותזוזות בקבוצת התיירות גוליבר: החברה מאחדת את מותגי האונליין שלה, גוליבר, טרווליסט, Enjoy, חוליו, שופרסל טרוול ו, Hidden Flights - למערך אחד שייקרא גוליבר Ecom - ובראשו יעמוד זיו רוזן, מי ששימש עד כה כמנכ"ל גוליבר. כרמית דותן, ששימשה כמנכ "לית חוליו, תעבור לתפקיד ניהולי בכיר רוחבי בקבוצה.

עד כה שאין הסכם להחזרת התעופה באופק, רוב 140 עובדי החברה מצויים בחל"ת. ל"גלובס" מספר רוזן כי הבודדים שכן מועסקים הם אנשי טכנולוגיה ושירות לקוחות. "המזל שלנו שקיפלנו את החברה בשלב די מוקדם, עוד לפני שאחרים הוציאו עובדים לחל"ת מה שסייע לנו כלכלית וגם מול הבנקים. החשיבה היא בכיוון ההתאוששות, שברור שתהיה איטית. השינוי התחיל במטרה לחסוך ולייעל, ובדרך נפתחה הזדמנות לצאת עם מוצר של שירותי ניהול. המהלך הזה יאפשר לנו להתחזק גם במלחמה מול האתרים הגדולים והבינלאומיים". לדברי רוזן הפעילות התיירותית העיקרית כיום היא סביב מאבקים על החזרים כספיים על טיסות שבוטלו בזמן המשבר, לצד פעילות מועטה בתיירות הפנים.

מיכל רז-חיימוביץ'

חדשות טובות

משרד הבריאות אישר את פעילותה של מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת מיי הרטיג' הישראלית בשיתוף BGI הסינית. מיי הרטיג' הוקמה כרשת חברתית לאילנות יוחסין, התפתחה לבדיקות דנ"א, והספקת מידע בריאותי.