יצרנית כורי ביטקוין סינית תנסה לגייס עד 125 מיליון דולר ב-IPO בנאסד"ק

כחצי שנה לאחר ההנפקה של המתחרה Canaan, נערכת חברת Ebang להנפקה בארה"ב • מחיר המניה ב-IPO צפוי לשקף לחברה שווי שוק של כ-800 מיליון דולר

אתר היצרנית כורי הביטקוין הסינית Ebang שנערכת להנפקה בנאסד"ק / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
אתר היצרנית כורי הביטקוין הסינית Ebang שנערכת להנפקה בנאסד"ק / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חברת Ebang International משיקה רוד-שואו, שבו תנסה לעניין משקיעים בהנפקה ראשונית לציבור (IPO) של מניותיה בארה"ב - ובכך היא מתקרבת להיות יצרנית כורי הביטקוין הסינית השנייה עד כה שרושמת את מניותיה למסחר בבורסה אמריקאית לניירות ערך.

איבנג הסינית מעוניינת לגייס ב-IPO בנאסד"ק סכום בטווח של 86 מיליון דולר עד 125 מיליון דולר. אם תצליח בכך, היא תלך בעקבותיה של אחת המתחרות הגדולות שלה, חברת Canaan הסינית, שבנובמבר האחרון גייסה בהנפקה בנאסד"ק כ-90 מיליון דולר, אחרי שזנחה תוכנית שאפתנית לגייס מיליארד דולר בהנפקה בבורסת הונג קונג.

איבנג עצמה ניסתה פעמיים להירשם למסחר בהונג קונג לפני שפנתה לבורסה האמריקאית. מתחרה סינית נוספת בשוק, חברת Bitmain, הנחשבת ליצרנית הגדולה בעולם של מכונות לכריית מטבעות דיגיטליים, נכשלה גם היא בשנה שעברה בניסיון להנפיק את מניותיה בהונג קונג.

במסמכי הבקשה שהגישה איבנג לרשות ניירות ערך האמריקאית, SEC, מעריכה החברה כי ברבעון הראשון של 2020 רשמה הפסד של כ-2.5 מיליון דולר על הכנסות של 6.4 מיליון דולר. על פי הערכות החברה, הכנסותיה צמחו בכ-6% בהשוואה לרבעון הראשון של 2019. יצרנית כורי הביטקוין צופה כי 19.3 מיליון המניות שתנפיק ב-IPO בנאסד"ק, יוצעו במחיר שבין 4.5 דולרים ל-6.5 דולרים למניה. בטווח המחיר הזה, המניה עשויה לשקף לחברה שווי שוק של כ-800 מיליון דולר.

לשם השוואה, מניית המתחרה Canaan נסחרת כיום בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-305 מיליון דולר, אחרי שצנחה ב-79% מתחילת השנה. ב-IPO שלה בנובמבר נמכרו מניות Canaan במחיר של 9 דולרים למניה, ואילו בסוף יום המסחר האחרון נע מחירן סביב 1.9 דולרים למניה בלבד.

בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2020, ציינה החברה הסינית כי רשמה הפסד של 5 מיליון דולר. לדבריה, היא נאלצה להוריד ביותר מ-50% את מחירי מכונות כריית הביטקוין שהיא מכרה, בתקופה שקדמה למועד חציית הביטקוין (Bitcoin Halving), שהיה ב-11 במאי, ובו נחצה תגמול הבלוק של כורי הביטקוין מ-12.5 ביטקוין ל-6.25 ביטקוין לבלוק. נוסף על כך, דיווחה Canaan כי מגפת הקורונה פגעה ברבעון הראשון בשרשרת האספקה הגלובלית, שבה תלויה פעילותה.

ביטקוין, המטבע המוביל בשוק המטבעות הדיגיטליים, נסחר היום אחר הצהריים במחיר של כ-9,420 דולר ליחידה, אחרי ירידה של 0.8% ביממה האחרונה, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מתחילת השנה טיפס מחיר הביטקוין ביותר מ-30%, אבל הוא עדיין נמוך כיום בכ-53% משיא כל הזמנים, שאליו הגיע ב-17 בדצמבר 2017, אז זינק עד לרמה של 20,089 דולר.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.