מרידור: יש לקבל החלטה על אישור מזורז של תקציב 2020 עוד היום

במכתב לשר האוצר כ"ץ מרידור צרף לוח זמנים לאישור מזורז של התקציב, ולפיו הממשלה תידרש לאשר את התקציב לא יאוחר מה-7 ליולי • לאחר מכן יעבור התקציב בכנסת בקריאה ראשונה לא יאוחר מב-6 לאוגוסט ויאושר סופית ב-24 לספטמבר

מנכ"ל משרד האוצר, שאול מרידור / צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל משרד האוצר, שאול מרידור / צילום: שלומי יוסף

הממונה על התקציבים, שאול מרידור, התריע כי יש צורך לקבל כבר היום החלטה על אישור מזורז של תקציב 2020 - וזאת כדי להספיק ולאשר את תקציב 2020 עד ל-24 לספטמבר, התאריך המוקדם ביותר שהדבר אפשרי לדעתו.

"החלופה המועדפת על הדרג המקצועי היא לאשר שני תקציבים חד-שנתיים נפרדים כאשר תקציב המדינה 2020 יאושר בהקדם האפשרי", כתב מרידור אתמול לשר האוצר ישראל כ"ץ. מרידור צרף למכתבו לוח זמנים לאישור מזורז של תקציב 2020 שלפיו הממשלה תידרש לאשר את התקציב לא יאוחר מה-7 ליולי, לאחר מכן יעבור התקציב בכנסת בקריאה ראשונה לא יאוחר מב-6 לאוגוסט ויאושר סופית ב-24 לספטמבר. "יש להדגיש כי הביצוע של המתווה המתואר מחייב קבלת החלטה סופית עד מחר יום חמישי בכדי לאפשר את משך הזמן המינימלי הנדרש בכדי לאשר את תקציב 2020" כתב מרידור.

לגבי תקציב 2021 מציע מרידור לאשר אותו בכנסת רק בסוף חודש פברואר, כלומר קרוב למועד האחרון שמאפשר לאשר את התקציב ללא פיזור הכנסת. מרידור מציין כי גם במתווה שהוא מציע יהיה צורך באישור חוקי יסוד.