יוניבו החלה ביבוא קנאביס מלסוטו ותייבא גם מקנדה

החברה צפויה לייבא כחצי טון קנאביס מלסוטו, מזנים בעלי אחוז גבוה של THC, הרכיב הממסטל בקנאביס, קטגוריה שעדיין סובלת ממחסור יחסי בישראל • יוניבו הודיעה על קבלת אישור ליבוא 208 ק"ג תפרחת קנאביס בגידול פנים מקנדה, בהיקף של כ-2 מיליון שקל

חברת יוניבו החלה ביבוא קנאביס של חברת קאנופי, אחת ממובילות התחום בעולם, ממדינת לסוטו שבאפריקה. השבוע ייבאה החברה כמות קטנה של קנאביס, כדי לבצע בדיקת איכות למוצרים ובהתאם לתוצאות, להמשיך ליבוא של כחצי טון קנאביס במסגרת עסקה זו. ההסכם של יוניבו  הוא מול חברה מקומית בלסוטו שהיא חברה בת של קאנופי. 

המוצרים עומדים בתקן הישראלי לקנאביס רפואי, אך לפי שמותיהם, חלקם משווקים בעולם גם לשוק הפנאי ( Flower Bomb Kush , Haze , או Jack Herer על שם אחד מפעילי הלגליזציה המפורסמים בארה"ב) הזנים הללו בעלי אחוז גבוה של THC, הרכיב הממסטל בקנאביס. קטגוריה זו עדיין סובלת ממחסור יחסי בישראל. בהמשך, ייתכן שיוניבו תביא את המוצרים הללו לעיבוד בישראל, במטרה לייצא אותם לשוק האירופאי.

כמו כן הודיעה החברה על קבלת אישור ליבוא מקנדה של 208 ק"ג תפרחת קנאביס של חברת Mernova. הגידול הזה ייחודי בהיותו גידול פנים (Indoor), כלומר הגדל בתוך בניין בסביבה מבוקרת לגמרי ולכן מתאים לצרכני קנאביס רפואי שמעוניינים לוודא שתכונות המוצר נשארות קרובות. יוניבו תבצע עיבוד של המוצרים במפעל שלה ותשווק אותם בישראל. מהחברה נמסר כי תוצרת פנים נמכרת במחירים גבוהים יותר ממוצרים הגדלים בחממות. בישראל ישנה חברה אחת שכבר קיבלה אישור לשווק מוצרים כאלה כזו - חברת קנאשור.

ההזמנה של יוניבו היא בהיקף של 775 אלף דולר קנדי (כ-2 מיליון שקל). כל המוצרים הסופיים ירכשו על ידי חברת "היליז" בבעלות איל זילברמן, אשר מפעילה "מיני חנויות קנאביס" בבתי מרקחת.

יוניבו היא החברה הראשונה שנכנסה לפעילות מסחרית בשוק הישראלי כחלק מאסדרת הקנאביס החדשה. יש לחברה מפעל והיא משווקת כבר היום גם מוצרים המעובדים במפעל שלה בישראל תחת שמה לבתי המרקחת. בנוסף היא מקימה חוות גידול לזנים שלה, אך זו עדיין לא הגיעה לשלב המסחרי.

לאחרונה דיווחה יוניבו על הסכם עם בית מרקחת "כנרת" להקמת פעילות הפצה ללקוחות סופיים. "כנרת" חבר בקבוצת ניהול של כ-40 בתי מרקחת נוספים. לפעילות המשותפת תהא זכות ראשונים (ובאי מימושה תינתן זכות זו ליוניבו) לפנות לבתי מרקחת אלו על מנת להתקשר בהסכמי הפצה עימם, להקמת נקודות מכירה נוספות בהיקפי מכירה דומים. כיום ליוניבו הסכמי מכירה של עד כ-20 טון קנאביס רפואי.