שופט בברזיל לנשיא בולסונרו: שים מסיכה או שתשלם קנס כספי מדי יום

השופט הפדרלי רנאטו בורלי פסק כי בולסונארו ישלם קנס בסך 2,000 רייס ליום אם ימשיך לא לציית לתקנות • עד כה נדבקו במדינה למעלה מ־1.1 מיליון איש ומתו כתוצאה  למעלה מ-51 אלף בני אדם

ז'איר בולסונרו / צילום: רויטרס
ז'איר בולסונרו / צילום: רויטרס

שופט ברזילאי הורה לנשיא ברזיל ז'איר בולסונרו ללבוש מסכה בציבור, על פי החלטת בית המשפט שפורסמה ביום שלישי. זאת לאחר שבמשך חודשים ארוכים הנשיא השמרני השתתף בעצרות פוליטיות בבירה ללא כיסוי פנים.

השופט הפדרלי רנאטו בורלי פסק כי בולסונארו ישלם קנס בסך 2,000 רייס ליום (כ־387 דולר אמריקאי) אם הוא ימשיך לא לציית לתקנת המחוז הפדרלי, שנועדה להאט את התפרצות הקורונה.

בולסונרו הכחיש במשך זמן רב את קיומה והשפעתה הפוטנציאלית של מגפת הקורונה על מדינתו והתנגד לנקוט צעדים נגדה. בינתיים, הגופות הנערמות במשאיות קירור ובתי העלמין בקושי עומדות בקצב הקבורה. עד כה נדבקו במדינה למעלה מ־1.1 מיליון איש ומתו כתוצאה מהנגיף למעלה מ-51 אלף בני אדם. אתמול נמצאו חיוביים לנגיף 22 אלף איש.

שדה של קברים פתוחים לקורבנות שנפטרו מקורונה בסאו פאולו, ברזיל / צילום: Andre Penner, Associated Press
 שדה של קברים פתוחים לקורבנות שנפטרו מקורונה בסאו פאולו, ברזיל / צילום: Andre Penner, Associated Press

בולסנרו כינה את היחס לקורונה "היסטריה" ואף התעמת ופיטר בכירים שחשבו אחרת ממנו. כך, כאשר שר הבריאות בממשלתו, לואיז אנריקה מנדטה, הזהיר את הציבור מפני הנגיף ואף זכה לפופולריות בשל כך, פיטר אותו בולסונרו בשל "חילוקי דעות ביחס להנחיות לריחוק חברתי" ב־16 באפריל. מיד לאחר מכן הוא הכריז שימנה שר שתומך בפתיחת העסקים מחדש.

גם השר החדש נלסון טייש לא האריך ימים בתפקיד והתפטר אחרי פחות מחודש, לאחר שסירב לחתום על הנחיית הנשיא לציבור, הממליצה לתושבים ליטול כדורי הידרוקסיכלורוקווין לטיפול בקורונה. זאת למרות שלא הייתה כל עדות קלינית להצלחתה. בברזיל, 11 חולים בנגיף הקורונה מתו לאחר שקיבלו מינונים גבוהים של התרופה באפריל במסגרת מחקר שנכשל והופסק. מאז ארגוני בריאות בעלם הכריזו על התרופה כלא יעילה ומסוכנת.