הסלפי ניצח: אחרי 84 שנים, חברת אולימפוס יוצאת מעסקי המצלמות

החברה הוותיקה היתה מספר 2 בנתח השוק של המצלמות, אחרי סוני, בתחילת המאה אך היא נפלה "קורבן" לסמארטפונים שמאובזרים במצלמות מתוחכמות

מוצרי הצילום של אולימפוס / צילום: Koji Sasahara, Associated Press
מוצרי הצילום של אולימפוס / צילום: Koji Sasahara, Associated Press

אולימפוס יוצאת מעסקי המצלמות אחרי 84 שנים. עכשיו החברה תתמקד בעיקר במכשור רפואי. החברה מטוקיו, שהיתה תחת לחץ של בעלת מניות אמריקאית בשם וליואקט קפיטל לשפר את התשואה למשקיעים, מסרה כיהיא מתכננת למכור את יחידת המצלמות שלה לחברת אקוויטי פרטית יפנית. היא לא מסרה פרטים כספיים. החברות מתכננות להשלים את העסקה עד סוף השנה.

אולימפוס היתה מותג צרכני עולמי בזכות המצלמות שלה. היא עברה למצלמות דיגיטליות בשנות ה-90, והיתה מספר 2 בנתח שוק אחרי סוני בתחילת המאה ה־21.

ב־2007, עם הולדת עידן הטלפונים חכמים, מצלמות דיגיטליות היו עסק של 3 מיליארד דולר בשנה לאולימפוס. אך בתוך כמה שנים, רוב השוק התנדף כאשר אנשים השתמשו בטלפונים שלהם לצילום. ההכנסות ממצלמות צנחו ל-400 מיליון דולר בשנה השסתיימה ב-13 במרץ, והיחידה צברה הפסדים בשלוש שנות העסקים האחרונות.

קו המוצרים העיקרי של אולימפוס כעת הוא מכשירי הדמיה רפואיים כמו אנדוסקופים.

החברה מסרה ב־17 ביוני שכל חטיבותיה רשמו ירידה חדה בהכנסות במגיפת הקורונה. בשפל באפריל, הכנסות יחידת המצלמות ירדו ביותר ממחצית בהשוואה לאפריל 2019.

וליואקט מסאן פרנסיסקו מסרה ב־2018 שהיא קנתה יותר מ־5% מאולימפוס. כעבור שנה הצטרף השותף רוברט הייל מווליואקט למועצת המנהלים של אולימפוס.