מנורה ומגדל צפויות להצטרף לעסקת הענק הראשונה של סילברסטין בלוס אנג'לס

סילברסטין פרופרטיז בבמגעים עם המוסדיים שיצטרפו אליה לרכישה של מגדל US Bank בלוס אנג'לס בתמורה לעד 490 מיליון דולר • יוסי סגול יצטרף לעסקה מצד סילברסטין

לארי סילברסטין / צילום: רויטרס
לארי סילברסטין / צילום: רויטרס

קבוצות הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים ומגדל צפויות להצטרף לעסקת ענק בהיקף של עד 490 מיליון דולר (ב-1.7 מיליארד שקל) לרכישת בניין משרדים מפורסם בלוס אנג'לס, שאותה מובילה קבוצת סילברסטין פרופרטיז.

ל"גלובס" נודע כי ועדות ההשקעה בגופים אלה דנות בהצטרפות לסילברסטין לרכישת מגדל המשרדים US Bank שבלוס אנג׳לס. על פי הערכות כל אחת משתי קבוצות החיסכון לטווח ארוך עשויות להשקיע בעסקה סך שנאמד בסדר גודל זל כ-80 מיליון דולר. סילברסטין עצמה, על פי דיווחים בחו"ל, טרם השלימה את העסקה, שעדיין בהליכים.

עוד נודע כי סילברסטין פרופרטיז, שפעילה מאוד בחוף המזרחי בארה"ב, משתפת בעסקה את יוסי סגול, מבעלי מפעל כתר פלסטיק והמקורב למשפחה, שככל הנראה יצטרף לעסקה בהשקעה של כ-20 מיליון דולר.

אם וככל שהעסקה תושלם היא תהיה הראשונה של סילברסטין בלוס אנג'לס, על פי דיווח בעיתון מקומי. בדיווח זה צוין כי המוכרת היא QUE (חברה מסינגפור, ששמה המלא הינו Overseas Union Enterprise ). עוד על פי אותו דיווח, QUE רכשה את המבנה, יחד עם נכס נוסף - חניון, בשנת 2013 ועבור 367.5 מיליון דולר, כשמאז היא השקיעה כ-100 מיליון דולר בשיפוצים.

על פי הפרסום בארה"ב, היקף העסקה יכול לנוע בטווח של 425 מיליון דולר עד 490 מיליון דולר (כ-1.5-1.7 מיליארד שקל). מגדל US Bank הוא בניין המשרדים מהגבוהים ביותר בלוס אנג׳לס ובקליפורניה. בבניין 72 קומות והוא נמצא מרכז העסקים של העיר. המגדל נבנה ב-1989 ושופץ ב-2016, כאמור.

על פי גורמים בסביבת העסקה, הבניין מאוכלס בשיעור של 71%-80%, ויש בו מרכזי תצפית ומסעדות, וכ-11,000 מ״ר של שטחים קמעונאיים.

לסילברסטין פרופרטיז, שאג"חים שלה נסחרים בבורסה בתל אביב, יש כבר שיתופי פעולה עם מוסדיים ישראלים בארה"ב, ובכלח זה עם מנורה מבטחים.

מבחינת הגופים המוסדיים הישראליים אפיק ההשקעה הישיר בנדל"ן, בדגש על נדל"ן מניב בישראל ובחו"ל, מהווה מרכיב מרכזי בניהול ההשקעות. זה משום התפיסה שלפיה פורטפוליו נדל"ן מגוון את תיק ההשקעות ויוצר עוגן תזרימי, שהשווי שלו אינו תנודתי כמו שוק ההון. רוב ההשקעה באפיק זה, שהינו חלק מאפיקי ההשקעה "האלטרנטיביים" ממומן מכספי העמיתים והמבוטחים בקבוצה, כשהחלק של הנוסטרו נמוך בהרבה.