את הסרט הזה כבר ראיתם הרבה פעמים. אז למה בכל זאת כדאי לצפות בו?

הסרט "הדרך חזרה" אומנם דומה להרבה מאוד סרטים שכבר ראיתם, אבל הוא עדיין פתרון נעים על ספה במזגן מול המסך הקטן • המלצות צפייה ב-VOD עד שהקולנוע ייפתח

פריים מתוך הסרט "מסע ארוך אל תוך הלילה" / עיצוב: טלי בוגדנובסקי , גלובס
פריים מתוך הסרט "מסע ארוך אל תוך הלילה" / עיצוב: טלי בוגדנובסקי , גלובס

ההקלות על אולמי המופעים כבר בתוקף, אבל לבתי הקולנוע יש לא מעט עניינים לפתור לפני שיוכלו באמת לחזור לשגרה. שלושת הסינמטקים הגדולים (תל אביב, ירושלים וחולון) בודקים את המים וחזרו לפעילות מצומצמת כמו גם עוד אולמות קטנים ברחבי הארץ, אבל למולטיפלקסים נצטרך לחכות עוד שבוע לפחות. עד אז, יש לנו המלצות לסרטים חדשים שעלו לאחרונה ב-VOD.

"הדרך חזרה" / HOT ,YES

אחרי האוסקר ("ארגו") והלהיטים ("משולש הגבולות"), השחקן והבמאי בן אפלק הוכיח שהיה מוקדם להספיד את הקריירה שלו. ועדיין, הלחצים של החיים בתעשיית הקולנוע עשו את שלהם, ואפלק מצא את עצמו נכנס ויוצא ממוסדות גמילה.

על הדברים האלו דיבר בפתיחות במסע היח"צ לסרטו החדש כשחקן "הדרך חזרה", שם הוא מגלם מאמן כדורסל לשעבר שהתמכר לטיפה המרה, אך זוכה להזדמנות נוספת עם קבוצה של תלמידי קולג’ בעייתיים.

עם זאת, הקורונה מנעה מהסרט לצאת אל המסכים והוא נשלח היישר לספריות ה-VOD.
דווקא במקרה הזה, יכול להיות שלא מדובר בהפסד גדול. לא בגלל שהסרט איננו טוב, אלא שהמסך הקטן בהחלט הולם אותו. מדובר בדרמה צנועה, כזו שיכולה להיות אפקטיבית גם בסלון הבית. שלא יהיו טעויות, את הסרט הזה כבר ראיתם. המון פעמים.
הסיפור על הגבר הפצוע שהרס את חייו ומנסה להשתקם אך המאבק רחוק מלהסתיים, הוא נרטיב שחוק להפליא, אבל אין מה לעשות - כשזה עובד, הוא מרגש בכל פעם מחדש.

כך בדיוק המצב ב"הדרך חזרה" (אפילו השם שלו מרגיש מוכר), כשלמרבה השמחה, זהו אפלק באחד מתפקידיו הטובים ביותר, שלגמרי מצדיק את הצפייה בו.

"מסע ארוך אל תוך הלילה" / YES

אם "הדרך חזרה" הוא כמו כוס בירה צוננת, כזו שאת טעמה ואת השפעתה אתם מכירים היטב, ובסופו של דבר, מרדימה את החושים וממלאת את הבטן, "מסע ארוך אל תוך הלילה" הוא יותר כמו שוט של משקה משונה, שהלשון לא לגמרי יודעת איך להתמודד איתו. הגוף מתנגד בהתחלה, אבל לאחר כמה זמן הוא מתפשט בדם ומכניס למצב תודעתי אחר.

נאמר זאת מראש: הסרט הסיני (שעל אף שמו, אין לו קשר למחזה המפורסם של יוג’ין אוניל) שביים בי-גאן, איננו מתאים לכל אחד, ולא תמיד קל לעקוב אחרי עלילתו. ועדיין, מדובר באחת מהיצירות המעניינות ביותר של הקולנוע העולמי בשנים האחרונות. זה מתחיל בגבר שחוזר אל נופי ילדותו על מנת למצוא אישה מסתורית, אך הופך למסע טריפי בזיכרונות והזיות, כששיאו הוא כמעט שעה המצולמת באשליה של שוט רציף בממלכה סוריאליסטית (בקולנוע, החלק הזה הוקרן בתלת ממד). זה סרט שמצריך המון סבלנות, כך שצפייה על המסך הקטן יכולה להיות קשה ולא מתגמלת. ועדיין, נאתגר אתכם לנסות. מי יודע, יכול להיות שתתאהבו בו כמונו, ואחריו תִראו את העולם קצת אחרת.