מסתמן: לא מגיעים להבנות בנושא ההפרדה המבנית בבזק

המשרד צפוי לבקש שוב לדחות המענה בנושא כדי לאפשר למנכ"לית החדשה במשרד התקשורת ולשר התקשורת ללמוד את הנושא

דודו מזרחי / צילום: איל יצהר
דודו מזרחי / צילום: איל יצהר

הצוות הבינמשרדי לנושא ההפרדה המבנית בבזק לא מצליח להגיע להבנות, ועל פי המסתמן כרגע נראה שמשרד התקשורת יבקש מבג"ץ לדחות את הדיון עד למועד שבו השר החדש יועז הנדל, והמנכ"לית הנכנסת לירן אבישר בן חורין, ילמדו את הנושא ויגבשו החלטה.

כפי שנחשף ב"גלובס", עיקר המחלוקת נוגע בעמדה של עופר רז דרור סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת שדורש שלא לערוך שינויים בסוגיית ההפרדה המבנית בבזק בשלב זה. מנגד במשרד האוצר וברשות ההגבלים סבורים שההפרדה הנוכחית היא בעייתית, ואינה משרתת את תכליתה ולכן אף מזיקה להתפתחות שוק התקשורת.

כרגע תמונת המצב היא שמשרד התקשורת ביקש ארכה וקיבל כדי לתת תשובה יותר מוסמכת, ואולם נראה שלאור המחלוקות שלא נפתרו ולאור העובדה שנתי כהן, המנכ"ל היוצא של המשרד שריכז את העבודה, מסיים את תפקידו השבוע, מבקש המשרד ארכה נוספת ללימוד הנושא על השר והמנכ"לית החדשים.

בזק הגישה בג"ץ נגד משרד התקשורת על שאינו ממלא אחר הבטחותיו לביטול ההפרדה המבנית החלה עליה. המשרד הקים צוות בינמשרדי בשיתוף האוצר ורשות התחרות במטרה להגיע להסכמות בצורה רחבה. כעת משלא הצליח הצוות להגיע להבנות, יהיה מעניין לראות כיצד יגיבו השופטים היות וכבר בדיון האחרון הם סברו שהמדינה התעכבה יתר על המידה במתן תגובה.