גולף מנצלת את הטבות המדינה למשבר הקורונה: תקבל הלוואה של 30 מיליון שקל

קבוצת קמעונאות האופנה לוקחת הלוואה מסגרת קרן ההלוואות לעסקים גדולים בערבות המדינה של 75% • ההלוואה נושאת ריבית של פריים פלוס 1.75%

חנות גולף בכלבו שלום / צילום: שני מוזס, גלובס
חנות גולף בכלבו שלום / צילום: שני מוזס, גלובס

קבוצת קמעונאות האופנה גולף מנצלת את ההקלות שהמדינה מעניקה במסגרת משבר הקורונה ולוקחת הלוואה בערבות המדינה. קבוצת גולף, שנשלטת על ידי לן בלווטניק באמצעות כלל תעשיות, תקבל הלוואה של כ-30 מיליון שקל במסגרת קרן ההלוואות לעסקים גדולים בערבות המדינה להתמודדות עם התפשטות הנגיף.

מדובר בקרן שאמורה לסייע לגופים בתחומים בעיתיים שמתקשים להשיג פתרונות מימון בכוחות עצמם. ההלוואה היא בערבות מדינה של 75% והיא מיועדת לעסקים גדולים שמעסיקים מעל 100 עובדים ומחזור של מעל 200 מיליון שקל בענפים שנקלעו לקשיי תזרים כתוצאה ממשבר הקורונה

ההלוואה נושאת ריבית של פריים פלוס 1.75%, וזאת לעומת ריבית של פריים פלוס 1.5% בקרן להלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים "רגילים". ההלוואה כוללת תקופת גרייס של שנה, כך שההחזר שלה יחל מתום שנה ממועד העמדתה של ההלוואה בפועל. על פי תנאי ההלוואה, גולף תהיה רשאית לפרוע את ההלוואה בפירעון מוקדם, מבלי שתידרש לשאת בעמלה. להבטחת ההלוואה, שיעבדה החברה לטובת הבנק פיקדון בשיעור של 5% מסכום ההלוואה, אשר ישוחרר עם פירעונה של ההלוואה.

קמעונאיות אופנה גדולות, ביניהן קסטרו, גולף, ובריל, הצהירו בזמנו כי יזדקקו להלוואות מהמדינה על מנת לשלם מראש מקדמות על הקולקציות שהן מייצרות בסין ובמדינות נוספות לקראת החורף הבא, ושיאפשרו להן להתמודד עם הפגיעה החריפה בתזרים במהלך התקופה בהן החנויות שלהן נסגרו בשל הנחיות המדינה בניסיון לבלום את התפשטות הקורונה בישראל.

גולף, שמפעילה כ-325 חנויות ומעסיקה כ-1,800 עובדים, נדרשה להפסיק את הפעילות באופן כמעט מלא, ולסגור את החנויות שלה. על הרקע הזה הוצאו מרבית עובדי הקבוצה לחל"ת, ולא כולם הוחזרו.

גולף  נסחרת לפי שווי של 69.3 מיליון שקל. את 2019 סיכמה החברה עם הכנסות של 935 מיליון שקל ורווח נקי של 4.3 מיליון שקל.