ראש הכנסייה האנגליקנית: צריך לשקול מחדש אם ישו היה בכלל לבן

ג'סטין וולבי, הארכיבישוף של קנטרברי וראש הכנסייה האנגליקנית, הכנסייה הרשמית בבריטניה מאז המאה ה-16, אמר שהכנסייה צריכה לשקול מחדש את הצגת ישו כגבר לבן

פסל של ישו השחור בפורטבלו, פנמה / צילום: Alberto Lowe AL, רויטרס
פסל של ישו השחור בפורטבלו, פנמה / צילום: Alberto Lowe AL, רויטרס

ג'סטין וולבי, הארכיבישוף של קנטרברי וראש הכנסייה האנגליקנית, אמר שהכנסייה צריכה לשקול מחדש את הצגת ישו כגבר לבן. הדברים נאמרים ברקע המחאות ברחבי העולם על גזענות, שהחלו לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד בידי שוטרים במיניאפוליס.

בראיון לבי.בי.סי, נשאל וולבי שמשמש ראש הכנסייה האנגליקנית - הכנסייה הרשמית בבריטניה מאז המאה ה־16 - אם האופן שבו ישו מיוצג בנצרות צריך לעבור "מחשבה מחודשת". להפתעת רבים ענה וולבי: "כן, בהחלט". כדוגמה לכך שאין יצוג חד גוני אחד, הוא הוסיף כי ישו מוצג באופן שונה במדינות ברחבי העולם וסיפר כי הוא מקיים בעצמו מגעים עם ראשי כנסייה אנגליקנית בעולם שאינם מציגים את ישו כלבן.

"כשאתה נכנס לכנסיות שלהם אתה לא רואה ישו לבן - אתה רואה ישו שחור, או סיני, או מזרח תיכוני - שזה כמובן המדויק ביותר", אמר וולבי. "אתה רואה ישו פיג'יאני - ישו מוצג בדרכים רבות, כפי שיש תרבויות, שפות ותובנות רבות".

וולבי גם התייחס לסערת הסרת הפסלים בעולם ואמר שקתדרלת קנטרברי שבראשה הוא עומד תבדוק את נושא הסרת אנדרטאות שקשורות לעבר האימפריאלי של בריטניה ולמסחר בעבדים. "אנחנו הולכים לבחון את זה ברצינות רבה, להתייחס להקשר ולראות אם הן צריכות להיות שם", אמר ראש הכנסייה.