ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק פרטית להארכת פטור ממס למשפרי דיור

הוועדה אישרה הצעת חוק פרטית להארכת הפטור ממס שבח ומס רכישה בחצי שנה למשפרי דיור עקב משבר הקורונה • ההצעה צפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית ברביעי הקרוב, אך אין ודאות כי החוק יאושר בסופו של דבר

רכישת דירה / צילום: Shutterstock
רכישת דירה / צילום: Shutterstock

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק הפרטית של חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) וחבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) להארכת הפטור ממס שבח ומס רכישה בחצי שנה למשפרי דיור, עקב משבר הקורונה. נציין כי מדובר בהצעת חוק הדומה להצעה אחרת שצפוי משרד האוצר לפרסם, ועשויה להתקדם במסגרת חוק ההסדרים. בעוד הצעת החוק הממשלתית תתקדם עם או בלי הצעת החוק הפרטית של השניים, יוזמי ההצעה הפרטית מסבירים כי הם מבקשים לשנות מספר סעיפים, בין היתר את התאריכים בהם יהיו זכאים בעלי הדירות לקבל את ההטבה וגם טיפול במקרי קיצון שהצעת החוק הממשלתית לא נוגעת בהם.

הצעת החוק צפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית ברביעי הקרוב, ובאם תתקדם תמוזג עם הצעת החוק הממשלתית. נזכיר שמדובר בשלב ראשוני של הצעת החוק הפרטית ואין ודאות שבסופו של דבר תאושר.

עקב המשבר הבריאותי והכלכלי נתקלו בעלי דירות שרכשו דירה חדשה אך טרם מכרו את הישנה בבעיה למכור את הדירה כדי להיות זכאים לפטור ממס. התקופה הקבועה בחוק היא 18 חודשים, ולאחרונה יש לא מעט בעלי דירות שמתקשים לעמוד בה. מי שחורג מהתקופה נדרש לתשלום מס גבוה, והצעת החוק מגיעה כדי לתת מענה נקודתי למי שהקורונה הקשתה עליו את המכירה לעוד חצי שנה.

"את התיקון אישר לי בזמנו שר האוצר כחלון שהסכים איתי כי מדובר בעניין הכרחי לטובת הציבור. אני מברך על החלטת ועדת השרים שסגרה את המעגל ואישרה את התיקון שהצעתי, כך שיעוגן בחוק הממשלתי", כך חבר הכנסת שלמה קרעי.

ח״כ מיקי לוי הוסיף "בחודשים האחרונים פניתי מספר פעמים לרשות המסים ונפגשתי עם נציגיה כדי למנוע פגיעה במשפרי דיור שעלולים להפסיד את הטבת המס שלא באשמתם בעקבות משבר הקורונה. אני שמח שהרשות נענתה לפניותי ו-ועדת השרים אישרה את ההצעה ותאפשר לה לעבור בכנסת״.