"אוי לה להתנשאות אשכנזית": מיקי זוהר יוצא נגד דבריו של ישראל כ"ץ

ברקע הדברים עומד ראיון של שר האוצר הערב בגלי צה"ל במהלכו נשאל על ביקורת של חברי כנסת בליכוד נגדו והשיב: "נבחרתי במקום ה-2 וחלק מהמבקרים ראו את המקום ה-30 מלמטה" • זוהר: "אין לי ספק שדרכו תוביל אותו לכישלון פוליטי ומקצועי, ימים יגידו"

ישראל כ"ץ, מיקי זהר / צילום: איל יצהר, לשכת עורכי הדין
ישראל כ"ץ, מיקי זהר / צילום: איל יצהר, לשכת עורכי הדין

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר האשים הערב את שר האוצר ישראל כ"ץ שהתנשאותו על חברי כנסת מן הליכוד הנה "התנשאות אשכנזית".

ברקע הדברים עומד ראיון של שר האוצר הערב בגלי צה"ל במהלכו נשאל על ביקורת של חברי כנסת בליכוד נגדו. למשל, כ"ץ הביא לכך שהצעת חוק פרטית של זוהר, שמטרתה הייתה למנוע מחברות כרטיסי האשראי להיכנס לתחום הביטוח, תיכשל. כ"ץ טען אז שהצעתו של זהר תיפגע בתחרות החופשית במשק.

כאשר כ"ץ התראיין הערב הוא ציין כי ח"כים ממקומות 30 ומטה ברשימת המפלגה מנסים לתקוף אותו אישית: "התוצאות בממשלה, שמקבלת את הצעותיי, מדברות בפני עצמן. נבחרתי במקום ה-2 הצמוד ל-1 (בבחירות המקדימות בליכוד) וחלק מהמבקרים ראו את המקום ה-30 מלמטה" אמר כ"ץ.

זוהר מיהר להגיב בחשבון הטוויטר שלו: "אוי לה להתנשאות האשכנזית. עצוב לראות כיצד ישראל כ"ץ, המשמש כשר האוצר של מדינת ישראל, יורד נמוך רק כדי להצדיק את החלטותיו המקצועיות", כתב זוהר. "זה לא סוד שאני חלוק עליו במגוון רחב של נושאים כלכליים אך זה מעולם לא גרם לי לזלזל בו. אין לי ספק שדרכו תוביל אותו לכישלון פוליטי ומקצועי, ימים יגידו".

גם ח"כ ניר ברקת התעמת עם שר האוצר בשבועות האחרונים אך לטענתו כל הביקורת שהטיח בתכנית התמריצים להחזרת עובדים (7,500 שח לעובד) - הייתה ביקורת עניינית. לפני שבוע נפגש נתניהו עם ברקת ומאז הרגיע ברקת את המתקפות.

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, תקף את שר האוצר אף הוא על רקע החלטת מנכ"ל חברת פוקס, הראל ויזל, לחלק דיבידנדים בגובה 49 מליון שקל. ויזל התחרט אחרי הביקורת הציבורית והודיע שלא ייקח מן המענק הממשלתי להחזרת עובדים.