עכשיו זה סופי – מיסיסיפי מחליפה את דגל המדינה

החוק מחייב את הסרת הדגל הנוכחי בתוך 15 יום • תוקם ועדה של תשעה חברים לעיצוב דגל חלופי, שיכלול את המילים In God We Trust

דגל מיסיסיפי / צילום: Ro-gelio V. Solis, Associated Press
דגל מיסיסיפי / צילום: Ro-gelio V. Solis, Associated Press

בתי המחוקקים במיסיסיפי, המדינה האחרונה בארה"ב עם דגל שמכיל את סמל הקרב של הקונפדרציה, הצביעו אמש (א') ברוב גדול לטובת שינוי הדגל הזה שאומץ לפני 126 שנה. מושל מיסיסיפי, טייט ריבס הרפובליקני, התחייב לחתום על החק החדש, בנימוק שהדיון עליו מפלג את המדינה כמו הדגל עצמו.

המומנטום בעד שינוי הדגל צבר תאוצה גדולה בשבת, וכך הסתיימה תקופה ממושכת של תיקו בין התומכים והמתנגדים. בשבת הצביעו חברי בית הנבחרים והסנט של מיסיסיפי בעד תיקון שאפשר את ההצבעה נגד הדגל אתמול.

דריק סימונס, סנטור דמוקרט שחור במיסיסיפי, אמר שההצבעה היא הצבעה על העתיד של המדינה הזו. "אני ניצב כאן בשם שני ילדיי, בני שנה ושש, שצריכים ללמוד בבתי ספר, להיכנס לעסקים ולהביע את קולותיהם השחורים בציבור תחת דגל שהוא סמל לאהבה, לא שנאה, סמל של אחדות ולא פילוג".

הדגל גרם כאב לאנשים רבים, ועלה למיסיסיפי במקומות עבודה. "אם אתה רוצה פיתוח כלכלי, הדגל הנוכחי חייב ללכת", אמר הסנטור הרפובליקני בריגס הופסון.

החוק מחייב את הסרת הדגל הנוכחי בתוך 15 יום, ויטיל על גוף של המדינה את האחריות להסרה "מהירה, מכובדת ומכבדת". תוקם ועדה של תשעה חברים לעיצוב דגל חלופי, שיכלול את המילים In God We Trust.

העיצוב הסופי של הדגל החדש ייקח עד 14 בספטמבר, יעבור הצבעה של תושבי המדינה בנובמבר, ודחייה שלו תחייב את הוועדה לחזור לשולחן העיצוב. הבוחרים יקבלו הזדמנות שנייה להצביע על עיצוב אחר כעבור שנה, בנובמבר 2021.

אם לא יהיה דגל שיקבל אישור מרוב התושבים, "לא יהיה לנו דגל מדינה", אמר ציר בית הנבחרים ג'ייסון ווייט, רפובליקני שהציג את החוק החדש בפני הבית.