נטפליקס תשקיע 100 מיליון דולר במוסדות פיננסיים של הקהילה השחורה

ענקית הסטרימינג מסרה כי הכסף יעזור למוסדות המקומיים להציע יותר הלוואות ומשכנתאות באזורים שלא זוכים להלוואות בגלל המוצא של האוכלוסייה • 35 מיליון דולר יופקדו בשני מוסדות, והחברה צופה שהיא תקצה את יתר 65 מיליארד הדולרים עד תום השנה

ריד הסטינגס מנכל נטפליקס/ צילום: רויטרס
ריד הסטינגס מנכל נטפליקס/ צילום: רויטרס

נטפליקס הודיעה שהיא תעביר 2% מאחזקות המזומן שלה לבנקים ואיגודי אשראי שמשרתים בעיקר קהילות שחורות, כדי לשפר את יכולתם של המוסדות הללו להציע הלוואות לאנשים ולעסקים.

חברות רבות החלו לתמוך בארגונים שמתמקדים בצדק חברתי, השכלה ושוויון גזעי בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד במעצר משטרתי במינאפוליס ב-25 במאי. נייק והמותג שלה ג'ורדן התחייבו להשקיע 140 מיליון דולר בסיוע לארגונים כאלו. נטפליקס עצמה התחייבה לתרום 5 מיליון דולר לגופים שתומכים באמנים שחורים ולגופי תמיכה ועסקים לקהילה זו.

חברת הסטרימינג עוברת כעת לסיוע נוסף, של 100 מיליון דולר מתוך אחזקות המזומן שלה בסך 5 מיליארד דולר, למוסדות שמשרתים קהילות שחורות. בבלוג שהיא העלתה אתמול, נטפליקס מסרה שמוסדות פיננסיים בבעלות שחורים או בניהול שלהם מהווים רק 1% מהנכסים הבנקאיים המסחריים בארה"ב, כך לפי נתוני FDIC, חברת ביטוחי הבנקים הפדרלית, וכי העדר הגישה להון בנקאי יוצר נחיתות כלכלית.

"די ברור עד כמה חלק מהמוסדות הללו סובלים ממחסור בהון", מסר סמנכ"ל הכספים של נטפליקס, ספנסר ניומן, והוסיף ש"גזענות יוצרת הזדמנויות כלכליות לא שוות, וריחוק מהון הוא אחת מהן".

נטפליקס מסרה שהיא הייתה כבר בתהליך של העברת חלק מהמזומנים שלה לפני מותו של פלויד, אך נעה במהירות ליישם את התוכנית שלה בעקבות המחאות שפרצו אחרי ההריגה.

35 מיליון דולר יופקדו בשני מוסדות. היוזמה הכלכלית השחורה, קרן חדשה שמנוהלת על ידי המלכ"ר "יוזמות מקומיות תומכות", תקבל 25 מיליון דולר להשקעה במוסדות פיננסיים שחורים שמשרתים קהילות של מיעוטי הכנסה ובעלי הכנסה ממוצעת.

עוד 10 מיליון דולר יופקדו באיגוד האשראי הופ כדי "ללבות הזדמנות כלכלית בקהילות שלא מקבלות שירות", לפי נטפליקס. החברה צופה שהיא תקצה את יתר 65 מיליארד הדולרים עד תום השנה.

"באמת חיוני שקולות מובילים כמו נטפליקס יאמרו שחשוב להשקיע במוסדות הללו כדי שנוכל להשקיע בקהילות הללו", אמר מנכ"ל הופ, ביל ביינום. "נוכל להעניק מאות משכנתאות, הלוואות לעסקים, חילוץ של אנשים ממלכודות חוב. זה משנה הכל".

הרעיון היה של ארון מיצ'ל, חברת בוועדת גיוס המנהלים של נטפליקס. מיצ'ל אמר שהחברה כבר דנה בגיוס מיעוטים, ובשיחות הללו עלה הנושא של חסמי ההון שבפני קהילות שחורות.

מיצ'ל אמר גם שהוא הושפע מהספר "צבע הכסף: בנקים שחורים ופער ההון הגזעי", ופנה אל הכותבת שלו, מרסה ברדראן. היא אמרה שהיא מקווה שהצעד של נטפליקס ישגר מסר לחברות אחרות ש"הן יכולות לעשות משהו עם ההון שלהן, ולא רק להשמיע הצהרות במדיה החברתית".