הגרף היומי: החורף מגיע לאוסטרליה וגם הדור הבא של המלחמה בקורונה

בריטניה וגרמניה מתמודדות עם גלים נוספים של תחלואה באמצעות סגרים נקודתיים • גם באוסטרליה שכבר נכנסת לעונת החורף הטילו סגר על האזור שבו ממוקמת העיר מלבורן

מרכז העיר לסטר, בריטניה, שנכנסה לסגר בעקבות התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה במחוזותיה / צילום: Rui Vieira, Associated Press
מרכז העיר לסטר, בריטניה, שנכנסה לסגר בעקבות התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה במחוזותיה / צילום: Rui Vieira, Associated Press

אחרי שהסגרים הכלליים ושיתוק החיים הציבוריים במדינות שלמות הוסרו, השלב הבא במלחמה בקורונה כבר כאן: "סגרים מקומיים". שלוש מדינות ברחבי העולם הודיעו בימים האחרונים על החזרת ההגבלות על תנועה חופשית, על מאמצי בדיקה מסיביים ועל דרישה מתושבים להישאר בבתיהם בשלושה מוקדי התפרצות-מחדש ברחבי העולם: העיר לסטר בבריטניה, מחוז גיטרסלו בגרמניה ופרברי מלבורן, אוסטרליה.

מהיום ולמשך השבועיים הקרובים, כל החנויות והעסקים הבלתי הכרחיים בלסטר יהיו סגורים, בתי הספר והגנים גם; ההקלות על פתיחת פאבים ומסעדות שייכנסו לתוקף בבריטניה מיום שבת הקרוב לא יחולו בעיר והתושבים התבקשו "להימנע מכל תנועה בלתי הכרחית בתוך העיר או מחוץ לה". זוהי העיר הראשונה שניצבת בפני מצב מחודש זה, בעוד בריטניה מזדרזת ופותחת מחדש את החיים הציבוריים בה, בעיקר בשל הצורך להחיות את הכלכלה שלה והביקורת הגוברת.

השלב הבא במלחמה בקורונה כבר כאן סגרים מקומיים
 השלב הבא במלחמה בקורונה כבר כאן סגרים מקומיים

בגרמניה הסגר המקומי שהוטל נוקשה הרבה יותר. הוא נובע מהתפרצות משמעותית בבית מטבחיים במחוז גיטרסלו, שבמהלכו נדבקו כ-1,600 מתוך כ-6,000 עובדים במשחטה. רובם הם עובדים זרים, ממדינות מזרח ודרום אירופה, והרשויות במדינת המחוז נורדריין וסטפאליה סגרו שכונות שלמות בעזרת מחסומים משטרתיים, כדי למנוע מהם לשוב לארצותיהם או להסתובב ברחבי גרמניה.

גם מי שאינו עובד במפעל, אך גר במחוז, אינו מורשה כעת להיכנס לרוב מדינות המחוז האחרות בגרמניה, וכל התושבים נקראו להישאר בבתיהם; בתי הספר והגנים באזור נסגרו עוד קודם לכן. הגרמנים גם פתחו במבצע בדיקות מסיבי, בניסיון לבדוק למעשה את כל תושבי המחוז. עד כה לא התגלו מקרים רבים של הדבקה, ולדברי הרשויות "הסגר עובד".

סגרים מקומיים כאלה הם חלק מהמדיניות הגרמנית ליציאה מהמשבר, והם מחויבים מבחינה פדרלית בכל מקום שבו יש יותר מ-50 מקרים ל-100 אלף תושבים בפרק זמן קצר. הצבא נשלח למקום כדי לסייע, הרשויות המקומיות מספקות אוכל ומזון, ובמקרה של גיטרסלו, אפילו עשרות מתרגמים גויסו אד-הוק כדי להעביר את ההנחיות באופן ברור לעובדים.

בברלין ובגטינגן, למשל, הוטלו אף "מיני-סגרים" על בנייני מגורים שלמים שבהם מתגוררים תושבים ממוצא צועני או רומני, והרשויות שמות דגש על קטיעת שרשראות ההדבקה כמה שיותר מהר - כמפתח להימנע מהתפשטות נרחבת.

גם אוסטרליה נוקטת מדיניות מחמירה, במיוחד עם תחילת עונת החורף והשפעת בה בימים אלה. הרשויות במדינת ויקטוריה, שבה ממוקמת מלבורן, הכריזו על סגר של חודש שלם על הפרברים הצפוניים של העיר, אחרי כ-300 מקרים שהתגלו שם ממקור לא ידוע בשבועיים האחרונים. תצומצם נחיתת טיסות בינלאומית בעיר, על התושבים ייאסר לעזוב את בתיהם למעט לקניות או במקרי חירום וקנסות של 11 אלף דולר יוטלו על מי שבכל זאת יעזבו את האזור באופן עצמאי.