גרמניה חוזרת בה: מגדירה את ישראל כ"מסוכנת" ותדרוש בידוד לנוסעים מהארץ

המשמעות? ברוב מדינות המחוז של גרמניה יידרשו כעת מישראלים שמגיעים למדינה לשהות בבידוד של 14 ימים • נזכיר כי ישראל אינה נמצאת ברשימת 14 המדינות שאושרה מהן כניסת תיירים לאיחוד האירופי

דלפק טיסות נכנסות סגור בשדה התעופה בדיסלדורף / צילום: Martin Meissner, Associated Press
דלפק טיסות נכנסות סגור בשדה התעופה בדיסלדורף / צילום: Martin Meissner, Associated Press

בעקבות הזינוק בתחלואת הקורונה בישראל, שינו הרשויות בגרמניה את ההנחיות, והן מגדירות כעת את ישראל כ"מדינה בסיכון" להידבק במחלה. משמעות ההנחיות הן שרוב מדינות המחוז של גרמניה יידרשו כעת מישראלים שמגיעים למדינה לשהות בבידוד של 14 ימים. זו הפעם הראשונה שישראל נכנסת לרשימה מאז שפורסמה, בסוף יוני, כחלק מהליך פתיחת הגבולות ההדרגתי של גרמניה. הרשימה מתעדכנת כמעט מדי יום.

בכל מקרה, הכניסה לגרמניה מישראל מותרת בשלב זה רק למי שהם אזרחי גרמניה או תושבי המדינה, או שיש להם נימוק עסקי או משפחתי לבקר בה. ישראל אינה נמצאת ברשימת 14 המדינות שאושרה מהן כניסת תיירים לאיחוד האירופי. עד כה, החריגו הרשויות הגרמניות את ישראל מרשימת המדינות המסוכנות, המתפרסמת ומתעדכנת כמעט מדי יום באתר מכון "רוברט קוך", האחראי על המאבק במגיפת הקורונה במדינה. כלומר, מי שהצליח להגיע מישראל לגרמניה היה פטור מחובת בידוד.

ואולם, בדיקת "גלובס" באתר המכון העלתה כי בסוף השבוע הוסיפו הרשויות את ישראל לרשימה, שבה 127 מדינות בסך הכל. בגרמניה, לכל מדינת מחוז יש מדיניות שונה לגבי היחס למטיילים ששבו ממדינות בסיכון, וברובן הם נדרשים להיות בבידוד של שבועיים. חלק מהן מסתפקות בתוצאות של בדיקת קורונה שלילית מהימים האחרונים. המכון מציין כי גם מי ששב מישראל בשבועיים האחרונים ונכנס לגרמניה צריך להיכנס מיידית לבידוד.