שותפות חדשה להשקעה בפודטק מגיעה לבורסה

שותפות Nextfood, בהובלת גיא רוזן מתנובה וחנן שניידר, מעוניינת לגייס 25 מיליון שקל, לפי שווי של כ-25 מיליון שקל אחרי הכסף • ההנפקה צפויה להיערך בשבועיים הקרובים

הבורסה בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס
הבורסה בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס

למרות התקופה שמאופיינת באי ודאות ואיומי הגל השני של הקורונה, שוק ההון הישראלי עדיין מגלה פתיחות מסויימת להנפקות. שותפות ההשקעה בפודטק בשם Nextfood (נקסטפוד) מקווה לנצל זאת, ופרסמה אתמול תשקיף להנפקה.

השותפות מעוניינת לגייס 25 מיליון שקל, לפי שווי של כ-25 מיליון שקל אחרי הכסף. ההנפקה צפויה להיערך בשבועיים הקרובים.

תחום המזון המתקדם הוא אחד התחומים החמים היום גם בשוק העולמי, עם דגש על סקטור תחליפי החלבון. נראה כי המהלך נהנה מרוח גבית של העלייה במחיר המניה של חברת מיט-טק , שהוסיפה לשוויה 220% מתחילת השנה וכעת מדברת גם על מסחר בנאסד"ק, אף שהיא עדיין בשלב המו"פ.

Nextfood הוקמה על ידי גיא רוזן וחנן שניידר. רוזן הוא סגן יו"ר תנובה ונציג הקיבוצים בחברה, וגם דירקטור בחברות עלבד ואלטיטיוד בעבר שימש כיו"ר ודירקטור ישראמקו, ישראייר ומנועי בית שמש, היה יו"ר חממת מעיין ונצ׳רס ודירקטור פעיל בקרן אינפיניטי סין. שניידר היה שותף בקרן Agate וניהל מספר חברות ביומד ביניהן בטא-או2 מתחום הסוכרת וחברת המכשור הרפואי ניטילופ. בשנתיים האחרונות הקים וניהל את חממת הפוד-טק בקרית שמונה שבה שותפים: טמפו, תנובה OurCrowd, וקרן ההון סיכון פיניסטר מארה"ב.

במצגת של החברה ניכר כי תחום התחליפים לבשר וחלבן מן החי יהיה תחום העיסוק העיקרי שלה, עם גיחות לתחומים נוספים בעולמות הפודטק. בין התחומים הנוספים המוזכרים נמצאים: רכיבי מזון חדשניים, כלים לתזונה מותאמת אישית, טכנולוגיית מידע ובניה מלאכותית לענף המזון, טיפול בפסולת ושאריות, אריזות חכמות והארכת חיי מדף. בכוונת חברת הניהול של הקרן לקחת 25 אלף דולר דמי ניהול בחודש ו-15% מכל השקעה מוצלחת.

על פי המצגת, בישראל קיימות 250 חברות פודטק אך רק שתי חממות ישראליות המשקיעות בתחום, לצד פעילות בישראל של גורמי השקעה זרים ושל חברות המזון הגדולות.

כבר נרשמו אקזיטים משמעותיים בתחום, ביניהם רכישת פרוטרום על ידי IFF ב-7 מיליארד דולר (אם כי בעת הרכישה פרוטרום הייתה יותר חברת תעשייה מאשר טק), סודהסטרים על ידי פפסיקו ב-3.2 מיליארד דולר, טפינגו מתחום משלוחי המזון על ידי Grub Hub ב-150 מיליון דולר ו-וייסבירגר שנמכרה ב-80 מיליון דולר לחברת הבירות Anheuser-Busch.

ההשקעה הראשונה היא בחברת SavorEat, שתדפיס בנקודת המכירה המבורגר צמחוני מותאם אישית (לספורטאים, ילדים, דיאטטי וכדומה), כאשר למרות השוני התזונתי, הטעם והמרקם דומים. נקסטפוד השקיעה 1.75 מיליון דולר מתוך השקעה של 3.5 מיליון דולר, על פי שווי של 7 מיליון דולר לחברה אחרי הכסף.