"חדשות 13" וספי עובדיה דורשים לפסול את הרכב השופטים בערעור השרה מירי רגב

השרה רגב מערערת על החלטת בית המשפט לדחות את תביעת הדיבה שלה בפרשת "לא לדאוגוסט" • "חדשות 13" והעיתונאי טוענים כי דעתם של שלושת שופטי ההרכב " כבר ננעלה ונקבעה מראש"

מירי רגב / צילום: מארק ניימן, לע"מ
מירי רגב / צילום: מארק ניימן, לע"מ

"חדשות 13" והעיתונאי ספי עובדיה הגישו היום לביהמ"ש המחוזי בירושלים בקשה לפסול את שלושת שופטי ההרכב הדנים בערעור השרה מירי רגב על פסיקת בית המשפט השלום שדחה את תביעתה בפרשת "לא לדאוגוסט".

בבקשה, שהוגשה ע"י עו"ד תמר תורג'מן ועו"ד יסמין רובין ממשרד פישר-בכר-חן, נטען כי עוד בפתח הדיון שהתקיים בשבוע שעבר, בטרם נשמעו טיעוני הצדדים, פנה אליהם ראש ההרכב השופט רם וינוגרד וגילה כי כבר גיבש בתיק דעה קדומה ונעולה: "הפרסומים הם בגדר לשון הרע חמורה כלפי המערערת... שיש בה גוון פלילי חמור... במקרה זה אין 'עיתונות אחראית' ואין 'אמת דיברתי'". 

לטענת "חדשות 13" וספי עובדיה, השופט הציג את עמדתו, המגלה למעשה מראש את תוצאותיו של ההליך, בפסקנות ולא סייג, כקביעות המוסכמות "על כלל ההרכב". "חדשות 13" ועובדיה סבורים כי בכך לקו השופטים בהבעת דעה מוגמרת וסופית ביחס לסיכויי הערעור בטרם נשמעו הטיעונים בתיק, עד כדי חשש כבד כי לא ניתן לשכנעם אחרת, ובאופן המקים הכרח בפסילתם.

תביעת דיבה על סך מיליון שקל

נזכיר כי שרת התרבות לשעבר רגב הגישה נגד עובדיה, חדשות עשר ומנכ"ל החברה דאז גולן יוכפז, תביעת דיבה על סך מיליון שקל בעקבות פרסומים שהתפרסו על פני שלושה ימים והתמקדו בהקלטה שהגיע לידי עובדיה. בהקלטה נשמעים השרה רגב, עובדיה ויועציה דנים באופן שבו יש להציג תקשורתית את העברת תקציב הפרסום לפרויקט "לא לדאוגוסט" למשרד הפרסום יהושע TBWA, שעל פי הנטען , לרגב הייתה היכרות מוקדמת עם בעליו רמי יהושע.

בית המשפט השלום דחה את התביעה וקבע שבתחקיר היה עניין ציבורי וקיבל את גרסת עובדיה, לפיה העבודה העיתונאית נעשתה בתום-לב ובאופן מקצועי. השופט עאסי כתב בפסק הדין כי "סבורני כי אדם סביר שנחשף לקלטת עלול להעלות שאלות ותהיות דומות לאלה שהועלו על ידי הנתבעים".

יש לציין כי רגב צפויה להתמנות בקרוב כחברה בוועדה לבחירת שופטים. עובדה זו כנראה מגבירה את הרגישות והחשדנות ביחס לניהול ההליך על ידי הרכב בית המשפט המחוזי.

רגב מסרה בתגובה: "על בקשת ערוץ 13 וספי עובדיה אפשר לומר: 'רואים לכם'. חופש הביטוי והצדק הוא נכון רק כאשר הוא בצד שלכם. פסילת השופטים הנכבדים הינו ניסיון להלך על בית המשפט אימים רק בגלל שבית המשפט הנכבד ביקש מהערוץ להתנצל בפניי על עוגמת הנפש שהסבו לי. כאשר התוצאה לא טובה עבורם מחליפים את השופטים ואם אפשר להטות את התוצאה גם טוב. על זה אמרו פעם במערכון של הגשש החיוור: 'אנחנו נקבע מי השופט השחקנים וגם את התוצאה'. אני סומכת את ידי על בית המשפט שיוציא תחת ידו פסק דין צודק וברור" .