הפדיונות בקניונים נשחקו ביוני; המכירות במרכזים הפתוחים זינקו

מנתוני ריס עולה כי המכירות של הקניונים ירדו בכ-5% בעוד שהפדיונות של המרכזים הפתוחים קפצו במעל ל-7% • מאז החזרה לפעילות ב-7 במאי, נהנו המרכזים הפתוחים מגידול של למעלה מ-20%

צניחה במכירות בקניונים האזורים, לצד זינוק במכירות במרכזים הפתוחים - כך עולה מנתוני חברת ריס (RIS) המבוססים על השוואת כ-2,600 חנויות זהות במרכזי קניות בישראל. מדובר במגמה שהחלה להתבסס עוד טרום תקופת הקורונה, ושהתחזקה עם המסרים של הממשלה ומשרד הבריאות לפיהם המרכזים הפתוחים נפתחו מוקדם יותר, ולכן הם נתפסים כבטוחים יותר.

במהלך חודש יוני רשמו מרכזים פתוחים דוגמת ביג (פאוור סנטרס) צמיחה יוצאת דופן הן בסך הפדיונות של כ-7.4%, והן בפדיון למ"ר בשיעור של 5.8% אל מול החודש המקביל אשתקד. לעומתם, הקניונים האזוריים הציגו מגמה הפוכה עם ירידה בסך המכירות של 5%, ושל 7.4% בבחינת מכירות למ"ר לעומת החודש המקביל אשתקד.

עם זאת, הנתונים מושפעים מעיתוי חג השבועות ומהעיתוי של איד אל פיטר שחלו השנה בחודש מאי, ואילו בשנה שעברה התקיימו בחודש יוני. בבחינה של כלל התקופה מאז פתיחת הקניונים (מאז ה-7 במאי, ועד סוף יוני, בבחינה של חנויות שפעלו בלבד) עולה כי הפדיונות בקניונים האזוריים ירדו "רק" ב-4%, ואילו המרכזים הפתוחים זינקו בכ-21%.

בין הקניונים הבולטים לחיוב מציינים בריס בחודש יוני את הצמיחה של ביג פאשן אשדוד עם כ-12% אל מול יוני אשתקד, קניון רמת אביב עם צמיחה בפדיונות של כ-8% לעומת החודש המקביל, ובעופר בילו סנטר מקבוצת מליסרון נרשם גידול של כ-12%.