"אין לנו תירוץ": אתר הקניות shein הסיר תליוני צלבי קרס מוזהבים

אתר המכירות שמתמחה בעיקר בבגדים, תכשיטים ואקססוריז ומוכר מאד גם בישראל פרסם התנצלות מלווה בסמיילי עצוב עם דמעה: "פשוט אין לנו תירוץ להעדר הרגישות שלנו"

תליוני צלבי קרס מוזהבים של אתר Shein  / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם
תליוני צלבי קרס מוזהבים של אתר Shein / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

לאחר סערה ברשתות החברתיות והאשמות באנטישמיות ובקידום שנאה, אתר הקמעונאות המקוון Shein, הסירה תליון של צלב קרס מוזהב בעלות של ‏2.5־4 דולר. "עשינו שגיאה ענקית במכירת מוצר שפוגע ומכאיב לכה רבים מכם, ואנחנו ממש ממש מצטערים", נכתב בחשבון האינסטגרם של Shein. "פשוט אין לנו תירוץ להעדר הרגישות שלנו", נכתב באינסטגרם לצד איור של סמיילי עצוב עם דמעה.

אתר הקניות Shein, שמוכר מאד גם בקרב הקהל הישראלי מציע, בעיקר בגדים ואקססוריז. לטענת דוברי האתר, הכוונה המקורית לא הייתה הסמל של המפלגה הנאצית בגרמניה במחצית הראשונה של המאה ה-20 אלא לצלב קרס בודהיסטי.

View this post on Instagram

To everyone we’ve offended, we’re really sorry...

A post shared by SHEIN.COM (@sheinofficial) on

"צלב הקרס הבודהיסטי סימל רוחניות ומזל טוב במשך יותר מאלף שנים, ויש לו עיצוב שונה מזה של צלב הקרס הנאצי שמסמל שנאה - אבל כל זה לא משנה את העובדה שהיינו צריכים להתחשב יותר בהקשרים הפוגעניים שלו לכל כך הרבה אנשים ברחבי העולם, ולא נהגנו כך", כתב האתר.

Shein מסר שהוא הקים ועדה לניטור הליכים כדי ש"מקרה כזה לא יחזור בעתיד". "הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות הוא להתנצל עמוקות ולהבטיח לכם שאנחנו מבצעים שינוי פנימי גדול כדי שזה לא יתרחש שוב", נאמר עוד בהודעה. "אנחנו יודעים שיש לנו עבודה רבה לעשות כדי להיות ראויים לאהבה והתמיכה שהראיתם לנו בשנים האחרונות. אנא, האמינו לנו שאנחנו לא תומכים בשום דרך בדעות קדומות או שנאה על רקע גזעני, תרבותי או דתי. אנחנו אוהבים את כולכם ומקווים שתישארו איתנו".

רק לפני שבוע האתר מצא עצמו במרכז של סערה אחרת כאשר שטיחונים שנמכרו בו, הזכירו לאנשים רבים שטיחי תפילה מוסלמים. האתר "זכה" למטח ביקורות ברשת על כך שהוא מזלזל בדת האיסלאם.