מה מסתתר מאחורי המודעה לגיוס מתנדבים לפרסום תקשורת הימין

ועוד: ענייני קנאביס, חדשות טובות ומצנח הזהב • השיחה

המודעה המסתורית לגיוס מתנדבים שיפעלו בכל דרך לקדם תקשורת ומסרים ימניים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי , גלובס
המודעה המסתורית לגיוס מתנדבים שיפעלו בכל דרך לקדם תקשורת ומסרים ימניים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי , גלובס

בימים האחרונים מופצת באתרים ובקבוצות ווטסאפ בעלות צביון ימני, ובאתרים המקושרים לחיפוש עבודה, מודעה לא שגרתית שמבקשת לגייס מתנדבים שיצייצו, יעלו לפייסבוק וליוטיוב, יקדמו בגוגל, ויפעלו בכל דרך כדי לקדם תקשורת ומסרים ימניים. המודעה מתייחסת לקידום כלי תקשורת המזוהים עם צד זה של המפה, כמו ישראל היום, ערוץ 20 וגלי ישראל, אך לחיצה על הלינק מובילה לדף הנושא פרט ללוגו של אותם כלי תקשורת גם לוגואים הליכוד. אם מחפשים את הדומיין שבמודעה עצמה מגיעים לאתר של הילה ושמחה קבלה - שני ציירי קומיקס, ומשם באמצעות מספר לחיצות נכנסים לאותו מקום ממש. "העם עובר לתקשורת הימין", נכתב באתר, שחד-משמעי במסריו, ומציע פרט ללינקים לשיתוף באמצעי המדיה ה"נכונים", תכנים שמומלץ להפיץ.

הפוסט של  ליאור חורב / צילום: צילום מסך
 הפוסט של ליאור חורב / צילום: צילום מסך

אחד הדפים מציע "5 רעיונות להעברת העם לתקשורת ימנית". למשל: "לא לדבר על אנשי שמאל, אנשי תקשורת שמאלנים, תוכניות צחוק והומור שמאלניות, אלא לדבר לפרסם את ערוץ 20, גלי ישראל, ישראל היום". או: "לא להביא אנשי שמאל לתקשורת הימנית - ימניים לא רוצים לשמוע שטויות". באתר יש גם אפשרות "לתרומות, תשלום כסף" בהעברה בנקאית, אפליקציות או כרטיסי אשראי. בדומיין של הדף בו מופיעות ההצעות להעברת העם לתקשורת ימנית, מופיע פרט לשם h4uh גם השם likud -israel.

ליאור חורב / עיבוד: איל יצהר, גלובס
 ליאור חורב / עיבוד: איל יצהר, גלובס

היועץ האסטרטגי ליאור חורב העלה לטוויטר תמונה של מודעת הגיוס, וצייץ "רוצים להבין עד כמה לחוץ ראש הממשלה? שימו לב. ערוץ 20, גלי ישראל, ובטאון הקוזה נוסטרה מגייסים תועמלני תודעה. לא עיתונות. בוטים. בגלוי. העיקר מביאים את רב בוט ביסמוט לאולפנים. כך עובדת השיטה המאפיוזית של ביבי. שתפו בכל הכוח שולחים את המושחתים הביתה".

בליכוד מכחישים כל קשר לעניין. דובר הליכוד מסר "לא מכיר את הדבר הזה. בכל אופן זה לא קשור אלינו". גם מפעיל האתר טוען שאין קשר לגורם פוליטי. בשיחה עם "גלובס" הוא הזדהה כאיש פרטי, דתי, ימני, המאמין שחיבור העם לתקשורת הימנית יאפשר כמות מנדטים רבה יותר לגוש בבחירות הבאות, ומכאן לשיטתו גם חיים טובים יותר לכולם. לטענתו, אף גוף פוליטי איננו מעורב בכך, והתרומות נועדו לכסות את ההוצאות על הפעלת האתר ופרסום המודעות". גם חלק מכלי התקשורת המעורבים מבהירים כי אין להם קשר לכך: "רדיו גלי ישראל מפיץ את תכניו למאות אלפי המאזינים והגולשים אך ורק באמצעות הפלטפורמות הרשמיות של התחנה. היוזמה המדוברת אינה על דעתנו ולא בידיעתו", נמסר. דוברת ערוץ 20 הבהירה כי הדברים "לא קשורים אלינו בשום צורה", ומישראל היום טרם התקבלה תגובה לדברים.

ענת ביין-לובוביץ'


הטרקלין

רשת WomenCanCann שאותה הקימו בכירות בתעשיית הקנאביס הרפואי, העניקה בשבוע שעבר בשיתוף היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך של הטכניון וחברת הקנאביס Cann10, מלגה בסך 5,000 שקל ליזמת ריקי לביא לקורס "יזמות קנאביס רפואי" בטכניון. לביא הקימה את ChemoAlternatives, מיזם להנגשת מידע בתחום הקנאביס הרפואי לחולי סרטן, שמאחוריו סיפורה האישי של אמה שנפטרה מהמחלה, והייתה מטופלת בקנאביס רפואי. את המלגה העניקו מעין וייסברג יואלס, ממייסדות WomenCanCann; יעל מאיר, סמנכ"לית בחברת Cann10 והמנהלת המקצועית של הקורס בטכניון; ועמיר עוז, רכז לימודים ביחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך של הטכניון.

הקנאביס נאה לה

ועוד בענייני קנאביס: מי שהגיע לאירועים ומפגשים בין יזמים ויזמיות בתחום הקנאביס (בימים שבהם עוד הגענו לאירועים), אולי הבחין פה ושם בפנים מוכרות מעולם אחר - אינה ברודר, שהייתה זוכת העונה השנייה של תוכנית הטלוויזיה המירוץ למיליון. ברודר, כך התברר, הפכה עם השנים ליזמת בתחום, וזאת כתוצאה מחוויה אישית - לפני חמש שנים היא נדרסה בחוף הים בנתניה בזמן שהשתזפה בחוף, מה שדרש שיקום ארוך והתאוששות לא פשוטה. כחלק מתהליך ההחלמה נחשפה ברודר לקנאביס הרפואי, שלדבריה הוא שעזר לה ואף עודד אותה להקים מיזם שייחזק את ההכרה ביתרונות המוצר.

אינה ברודר / עיבוד: ג’ייד הדס סקורי
 אינה ברודר / עיבוד: ג’ייד הדס סקורי

יחד עם שותפתה ללימודים גיל אלמוג, היא הקימה את - MISSWEED, חברה שמשווקת ליין אקססוריז ייעודי לנשים, של מוצרים משלימים ונלווים לקנאביס רפואי, מעוצבים בסטייל ורוד ובטאץ' נשי,  לצד ניהול קהילת נשים המשוחחות על התחום בכדי להתנער מהסטיגמות, וקמפיין מימון המונים. זאת, לדבריהן מתוך הבנה שכ-40% מצרכני הקנאביס בעולם, הם נשים, ויש מקום להתאים את שוק המוצרים לשני המגדרים.  

מצנח הזהב

פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC Israel, הודיעה על הרחבת מספר השותפים מ-61 ל-70. תשעת השותפים והשותפות החדשים, ייצטרפו אל אלה הקיימים בקבוצת הביקורת, חברת הייעוץ ובקבוצת המסים של הפירמה.

יוסי שטיינברג, מי שכיהן כמנכ"ל החברה הכלכלית לגבעתיים וכאדריכל הראשי במשרד הבינוי והשיכון, מונה למנכ"ל חברת ישראמרין לבנייה מודולרית. שטיינברג יחליף את עמוס נחום, שיכהן בדירקטוריון החברה.

חדשות טובות

אימון בזום: בנק הפועלים בשיתוף עם עמותת חסדי לב משיקים תוכנית אימון תעסוקתי שתעניק למעוניינים רעיונות וכלים מקצועיים, לצד אפשרות לשיחת ייעוץ אישית בת 30 דקות עם יועץ תעסוקתי, כל זאת ללא תשלום.