משלוחים | בלעדי

רוצה לנגוס ב-Wolt? חברת ישראכרט החלה לספק מערך הזמנות למשלוחים לירקניות וקצביות קטנות

חברת כרטיסי האשראי מרחיבה את השירותים שהיא מספקת לקמעונאים קטנים באמצעות מערכת הזמנות חדשה המבוססת על אפליקציית וואטסאפ • לאחר שלושה חודשי ניסיון בחינם ישראכרט תגבה מבית העסק 49 שקל לחודש

דוכן ירקות בשוק מחנה יהודה בירושלים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
דוכן ירקות בשוק מחנה יהודה בירושלים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

משבר הקורונה הביא לזינוק אדיר בביקוש להזמנה של מוצרים מרחוק ובביקוש למשלוחים, וכעת ישראכרט רוצה לקחת ביס מהחגיגה הזאת. ל"גלובס" נודע כי חברת כרטיסי האשראי מרחיבה את השירותים שהיא מספקת לקמעונאים קטנים באמצעות מערכת הזמנות חדשה שפיתחה תחת השם טיק-טאק בשיתוף פעולה עם חברת "פיזבק".

בפיילוט שיצא לדרך בתקופה האחרונה וכעת מתרחב ישראכרט מספקת למאות עסקים קטנים, ביניהם ירקניות, קצביות, מסעדות קטנות ומכולות, מערכת הזמנות באמצעות שימוש באפליקציית וואטסאפ שמרכזת עבור בית העסק את המשלוחים וכוללת תפריט להזמנות.

השירות מיועד לעסקים קטנים שאינם מפעילים אתר סחר מקוון ואינם מעוניינים להשקיע בהקמת אתר שכזה, אך בכל זאת נדרשים לספק את ביקוש להזמנות של לקוחות מהשכונה, שמעוניינים לקבל אותן הביתה. כך למשל, ירקנייה שמחזיקה שליח משל עצמה יכולה להשתמש במערכת של ישראכרט כדי לקלוט הזמנות ולתעדף ביניהן, כשישראכרט גם מציעה לצרף למערכת תפריט שבית העסק יוכל לשלוח באופן יזום ללקוחות שלו.

בשלב זה ישראכרט מספקת את השירות ללא עלות לתקופת ניסיון למשך שלושה חודשים, ואחריו גובה מבית העסק 49 שקלים לחודש. ישראכרט אמנם לא מחייבת את העסקים להשתמש במערכת הסליקה שלה, אך ברור שהיא מעוניינת לחבר בין שני הערוצים הללו ולהרחיב את מספר העסקים להם היא מספקת שירותי סליקה שרווחיים בהרבה עבורה.

בשנים האחרונות תחום הסחר האלקטרוני בישראל נמצא בצמיחה וגדל בכ-20% בשנה בממוצע, והקורונה הביאה עמה זינוק אדיר בפעילות הזו. כך, לפי נתוני ישראכרט אחוז השינוי בעסקאות ללא כרטיס אשראי פיזי בענף הפירות והירקות במחצית הראשונה של שנת 2020 גדל בכ-450% לעומת התקופה המקבילה ב-2019.

את התחום הזה סימנה במהלך הקורונה גם חברת משלוחי האוכל Wolt שהרחיבה את פעילותה גם לתחום משלוחים מעסקים שאינם מסעדות, דוגמת משלוחי פרחים, קצביות, חנויות יין ומאפיות, וכעת ישראכרט, לפחות מבחינת בתי העסק, מציעה שירות שנותן פתרון לאותה סוגיה.

את המהלך מוביל שמעון חדד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת עסקים בישראכרט, אשר מעריך כי קיימים למעלה מ-125 אלף עסקים אשר השירות הזה עשוי להיות רלוונטי עבורם: "הרעיון הוא לענות על צורך של עסקים קטנים ושכונתיים כמו חנויות ירקות, קצביות, ומכולות. מדובר על שוק של עסקים שמתמודדים עם ההכרח לעבור למכור במרחב הדיגיטלי, ללא ידע טכנולוגי ומשאבים שעומדים לרשותם כמו לחברות הגדולות".