הקורונה באירופה: אוסטריה סוגרת גבולות חלקית ובריטניה מטילה חובת מסכה

ממשלת בריטניה החליטה לחייב את תושבי הממלכה ללבוש מסכות הגנה במקומות סגורים, ומאיימת בקנסות בשווי 100 ליש"ט למי שלא ימלא אחר ההוראה • בספרד עוד ועוד מחוזות מחזירים את חובת לבישת המסכה, למרות הפגיעה האפשרית בתדמית המדינה, בעקבות יותר מ-100 מוקדי הדבקה

רה"מ בריטניה בוריס ג'ונסון / צילום: בן סטנסל, AP
רה"מ בריטניה בוריס ג'ונסון / צילום: בן סטנסל, AP

ממשלת בריטניה החליטה לחייב את תושבי הממלכה ללבוש מסכות הגנה במקומות סגורים, ומאיימת לחלק קנסות בשווי 100 ליש"ט למי שלא ימלא אחר ההוראה. ההנחייה לציבור הרחב היא ללבוש מסכות בתוך סופרמרקטים או חנויות החל מיום שישי, ה-24 ביולי, אולם היא לא תחול על צוותי החנויות עצמם. הקנס שנקבע הוא 100 ליש"ט למי שייתפס ללא מסכה, שיופחתו ל-50 ליש"ט אם הקנס ישולם בתוך שבועיים.

עד כה חובת לבישת מסכה בבריטניה היתה קיימת רק בתחבורה הציבורית. בכך בריטניה "מיישרת קו" עם מדינות רבות אחרות באירופה שמחייבות לבישת מסכות בחללים סגורים, שנחשבים למוקדים אפשריים להפצת נגיף הקורונה. הממשלה נימקה את הצעד ב"עדויות מתגברות לכך שלבישת מסכה במקום סגור מסייעת להגן על הקונים ועל הנוכחים מפני נגיף הקורונה".

במקביל, אוסטריה הודיעה היום על סגירת גבולותיה למשך שבועיים לעשר מדינות, כולל מדינות בתוך האיחוד האירופי, על מנת להגן על עצמה מפני יבוא מקרי קורונה. בין המדינות שנכללות באיסור הכניסה, שיחל ב-15 ביולי ויימשך לפחות עד ה-31 ביולי, נמצאות בולגריה ורומניה חברות האיחוד. הרשימה כוללת גם את מצרים, סרביה ומונטנגרו. ביוון הודיעו הרשויות כי ידרשו ממי שעוברים את הגבול היבשתי מבולגריה להציג בדיקות קורונה עדכניות שליליות, לאחר גל מקרים של תיירים מהבלקן שהגיעו ליוון ואובחנו כחולים בקורונה בשטחה.

בספרד ממשיך גל המחוזות שהחזירו את חובת לבישת המסכה, למרות הפגיעה האפשרית בתדמית המדינה לתיירים, בעקבות יותר מ-100 מוקדי הדבקה (יותר משלושה אנשים הקשורים אלה-באלה) ברחבי המדינה מאז הסרת הסגר. אחרי חבל קטלוניה והאיים הבלריים, שהודיעו על חובה ללבוש מסכה בכל השטחים הציבוריים, גם באוויר הפתוח, למעט בחופי הים, אימצו את הצעד ם המחוזות ארגון, אסטוריאס, אקסטרמדורה ואנדלוסיה, לצד נוספים.