"לנו יש מזל כי יש לנו עבודה": כל עובדי דרגון טייל יתרמו את מענק הקורונה

כל עובדי חברת Dragontail Systems החליטו לתרום את המענק שיקבלו ללשכת ארגוני העצמאים להב • וגם: ד"ר ארנה ברי  מצטרפת לדירקטוריון חברת כרטיסי האשראי Max • השיחה

עידו לבנון (מימין) ואודי שמאי / צילום: אלכסנדרה ברקת וענבל מרמרי
עידו לבנון (מימין) ואודי שמאי / צילום: אלכסנדרה ברקת וענבל מרמרי

מאז שנודע על תוכנית המענקים שבמסגרתה יקבלו כל האזרחים סכום כסף שנע בין 750-3,000 שקל, עלתה השאלה האם ראוי שהכסף יחולק לכולם ולא רק לאלו שזקוקים לו יותר. בחברת הטכנולוגיה Dragontail Systems לא רק דנו בשאלה, אלא גם הגיעו להחלטה משותפת - כל העובדים וההנהלה מישראל החליטו לתרום את המענק שיקבלו ללשכת ארגוני העצמאים להב, וזאת לדבריהם על מנת לנתב את הכסף למי שבאמת צריך.

הסכום מוערך בכ-30 אלף שקל. "אתמול בלילה התחילו לדבר על הנושא בקבוצות הווטסאפ של העובדים", מספר המנכ"ל עידו לבנון. "התחילו להגיד שם 'לנו יש מזל כי יש לנו עבודה, וזה לא פייר מה שקורה'. הרבה עובדים שלנו הם צעירים ויש להם חברים, למשל מעולם המסעדנות, שכולם מובטלים היום. מישהו העלה את הרעיון לתרום את המענק, והם החליטו להעלות את הנושא להנהלה. היום הם דיברו איתנו והחלטנו שכולנו נתרום, גם ההנהלה". לדבריו, "ברור שיש עוד אנשים שצריכים את הכסף, לא רק העצמאים, אבל פה הכאב הגיע קרוב לבית וקרוב לעובדים. מי ששכיר, מצבו עוד סביר, למרות שכמובן יש הרבה מפוטרים. אבל אצל העצמאים יש הרבה שאפילו לא רואים איך יוכלו לצאת מהדבר הזה".

דרגון טייל מפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה המיועדים לאופטימיזציה של ניהול המשלוחים במסעדות מזון מהיר. החברה הוקמה על-ידי אודי שמאי, מי שהקים וניהל בישראל את רשת דומינו'ס פיצה וכיום הוא הזכיין של רשת פיצה האט. דרגון טייל נסחרת בבורסה האוסטרלית ושווי השוק שלה הוא 35 מיליון דולר אוסטרלי (כ-85 מיליון שקל).

על אף שלקוחותיה מגיעים מתחום המסעדות, שנפגע במשבר הקורונה (מספר לקוחות בינלאומיים שלה סגרו פעילות ואף הפסיקו זמנית את התשלומים לחברה), החברה המשיכה לפעול כרגיל. הנהלת דרגון טייל קיבלה החלטה לא להוציא לחל"ת אף עובד, ובמקום זאת הצוות כולו, כולל ההנהלה, הפחית את משכורתו ב-20%-25% בשלושת החודשים הראשונים, והדירקטורים הישראלים ויתרו לחלוטין על דמי הניהול, כדי להבטיח שאף עובד לא יאבד את מקום עבודתו. בחברה הבהירו היום כי "עכשיו כשכולנו חוזרים לפעולה רגילה אנו חשים מזל שאנחנו מסוגלים לעזור לאלה שבאמת זקוקים לכל עזרה. אנו מקווים כי גופים אחרים ירתמו גם הם למאמץ לחלק את המענקים בצורה הוגנת ונכונה יותר".

פרצת אבטחה בקורונה

שפשפו את העיניים: בתקופה שכזו כבר לא נהוג לשמוע על אירועים שכרוכים בטיסות טרנסאטלנטיות, אבל טיסה שכזו אכן התקיימה השבוע, וכן, גם היא תסתיים בסופו של דבר בשבועיים בידוד, לפחות עבור אלה שיעשו אותה גם בחזור. משלחת של יזמים ומנכ"לים עשתה דרכה בטיסת יונייטד שיצאה מישראל, היישר אל התפוח הגדול - אל מרכז הסייבר הבינלאומי של קרן JVP ועיריית ניו יורק בסוהו שבמנהטן. המפגש התקיים באוויר הפתוח, לצד מייצגי גרפיטי, והוא נערך בהתאם למגבלות הקורונה של עיריית ניו יורק. לקחו בו חלק: אראל מרגלית, יו"ר JVP; מארק גזית מנכ"ל טטהריי; גיא מוסקוביץ, מנכ"ל קורונט; ציקי נפתלי, מנכ"ל קופיילוט; גיל בייקר, מנכ"ל אניקליפ, ואחרים. כשישוב מרגלית לישראל, הוא כמובן ייצטרך להתאים עצמו למגבלות - ולהיכנס לשבועיים בידוד.

חדשות טובות

לא רק קורונה: חברת התרופות טבע והטכניון הודיעו על שיתוף פעולה לקידום מחקר ופיתוח חדשני בתחומי הסרטן והמוח. בחודשים האחרונים יצאו לדרך שישה פרויקטים משותפים לחוקרי הטכניון וטבע כחלק מהשת''פ.

● ד"ר ארנה ברי מצטרפת לדירקטוריון חברת כרטיסי האשראי Max. מינויה של ברי, לשעבר המדענית הראשית במשרד המדע ובתפקידה האחרון כיהנה כסגנית נשיא Dell EMC ומנכ"לית מרכז המצוינות  בישראל, אושר על-ידי האסיפה הכללית ועל-ידי בנק ישראל.