ביקורת על תוכנית חלוקת המזומן בקואליציה: "אין לנו כסף מיותר לבזבז"

סדר היום לישיבת הממשלה הבוקר עדיין לא כולל את תכנית המענקים לכל אזרח, אולם גורמים בממשלה מציינים שהנושא יועלה הבוקר על סדר היום • גדעון סער אמר הבוקר בגלי צה"ל כי התכנית אינה טובה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג את תוכנית המענקים / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג את תוכנית המענקים / צילום: קובי גדעון, לע"מ

סדר היום לישיבת הממשלה הבוקר עדיין לא כולל את תוכנית המענקים לכל אזרח, אולם גורמים בממשלה מציינים שהנושא יועלה הבוקר על סדר היום.

אתמול עדכנו מסיעת כחול לבן שהתוכנית שתובא היום לממשלה תתוקן כך שהחלוקה של הכספים תתחשב בצרכים של מובטלים ונזקקים.

בתוך כך מספר חברי כנסת בליכוד הביעו התנגדות לתוכנית כפי שנוסחה עד כה. ח"כ גדעון סער אמר הבוקר (א) בגלי צהל: "אני בהחלט רוצה לסייע לציבור, אך יש טעם בכך שחלשים ונפגעים יותר, יקבלו יותר. יש מי שחשוב להם זה רק לתקוף את ראש הממשלה, גם הביקורת צריכה להיות עניינית, הציבור במצב לא פשוט, אבל מותר לשקול לתת לחלשים ולנפגעים פיצוי יותר".

ח"כ מיכל שיר (הליכוד) כתבה הבוקר: "יש הבדל עצום בין סיוע לנזקקים לבין "תוכנית המענקים" שכל כולה נכון להיום חלוקת כסף שרירותית ללא קשר לצורך ומהווה לכל היותר פלסטר. ‏אין לנו כסף מיותר לבזבז בגלל חוסר ארגון וחוסר ניהול. ‏במתכונתה הנוכחית עליה לעבור שינויים מהותיים בכדי שאוכל להצביע בעדה בוועדת הכספים ובמליאת הכנסת".

כתבה מעיתון המודיע / צילום: צילום מסך
 כתבה מעיתון המודיע / צילום: צילום מסך

גם בקרב חברי הכנסת החרדים התנגדות למהלך המענקים. יו"ר ועדת הכספים משה גפני קרא לשרי הממשלה להצביע על תוכנית המענקים רק אם המענק יינתן באופן דיפרנציאלי ורק אם כל ילד יקבל מענק, "כל ילד הוא ילד רעב!". מאמרים בעיתונות החרדית התייחסו לכך שרק עבור שלושה ילדים מקבלים מענק, מה שגורם לאפליה לטענתם כלפי הציבור החרדי מרובה הילדים. נתניהו מותקף במקצת הטורים ישירות, המשך של הביקורת הגוברת עליו מהעת האחרונה.