אקזיט לסוכנות הביטוח של הבן של גבי אשכנזי: איילון רוכשת רבע ממנה לפי שווי של 58 מיליון שקל

החברה מסמנת את תחום הבריאות כמנוע התרחבות, ולאחר שרכשה אשתקד נתח מבית הרופאים ברמת החייל בת"א, היא רוכשת כעת 25% מסוכנות גיל ורדי ואלון אשכנזי שמנוהלת בידי איתי אשכנזי • בעבר שימש בה האב גבי כיו"ר למשך תקופה קצרה

ח"כ גבי אשכנזי  / צילום: דוברות משרד החוץ
ח"כ גבי אשכנזי / צילום: דוברות משרד החוץ

חברת הביטוח איילון, שבניהול אריק יוגב, ממשיכה לשים דגש על תחום הבריאות גם באמצעות רכישות, והפעם היא נכנסת לשותפות בסוכנות ביטוח שבה שותף בנו של שר החוץ והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (שבעצמו שימש בה כיו"ר למשך תקופה קצרה).

לאחר שאיילון רכשה אשתקד נתח מבית הרופאים שעבר לרמת החייל בתל אביב, החברה הודיעה בשבוע שעבר כי רכשה 25% מסוכנות גיל ורדי ואלון אשכנזי בתמורה לכ-14.5 מיליון שקל, לפי שווי של כ-58 מיליון שקל לסוכנות. רוב התמורה בעסקה תשולם במזומן והיתר בדרך של העמדת הלוואה.

הסוכנות שאיילון נכנסת לשותפות בה נוצרה ממיזוג של שתי סוכנויות: סוכנות אלון-אשכנזי, המנוהלת על ידי אורן אלון ואשר אלון, אשר רכשה בשנת 2015 את השליטה בסוכנות ורדי, מגיל ורדי. מאז היא מנוהלת על ידי שותפם, איתי אשכנזי, שהוא בנו של גבי אשכנזי, אשר בתקופתו צמחה פעילות הסוכנות בשיעור חד עם יותר מהכפלה של הכנסותיה, תוך שהיא מציגה רווחיות גבוהה.

על פי דיווחים מ-2015, האב שימש לתקופה קצרה כיו"ר הסוכנות שעתה נמכרת, לאחר שנוצר המיזוג בין סוכנויות ורדי ואלון אשכנזי.

במסגרת ההסכם עם איילון, סוכם כי אורן אלון, אשר אלון ואיתי אשכנזי, שמחזיקים ביתרת מניות הסוכנות פרט לאיילון, יישארו בתפקידיהם לפחות למשך 7 השנים הבאות.

לדברי מנכ"ל איילון, יוגב, "מהלך זה הינו נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה של איילון לביסוס פעילותה העסקית בשלושה ענפי ביטוח מרכזיים: כללי, בריאות וחיים, והמשך מיקוד משאבים בהפיכת איילון לשחקן משמעותי גם בתחום ביטוחי הבריאות".

הסוכנות המדוברת הינה סוכנות ביטוח גדולה ובעלת מעמד מוביל בתחום הבריאות והקולקטיבים, שתתווסף למערך ביטוחי הבריאות של איילון, שאותו מנהלת ד"ר נאווה ניב. במסגרת העסקה, לאיילון יש אופציה להגדיל את החזקתה בסוכנות בעוד שלוש שנים ל-49%, כשהתשלום עבור האופציה - אם וכאשר תמומש - ייקבע לפי נוסחה שמשקללת את הביצועים של הסוכנות בפרק זמן זה. השלמת העסקה כפופה לאישור הממונה על רשות שוק ההון וכן הממונה על התחרות.

מהדקת קשרים עם מגזר ההייטק

איילון רואה בעסקה פוטנציאל למנף את הקולקטיבים בתחום הבריאות לתחומי ביטוח נוספים. סוכנות גיל ורדי ואלון אשכנזי מחזיקה בתיק ביטוח קולקטיבי גדול למדי שכולל גם חברות רבות מסקטור ההייטק. בהקשר זה נזכיר כי מוקדם יותר השנה איילון רכשה, דרך סוכנות איילון נאמנים, 40% מהייטק סוכנות לביטוח שפועלת בשיתוף פעולה עם מועדון הייטק זון.

זו אינה הרכישה הראשונה שיוגב מוביל באיילון. אשתקד רכשה החברה כ-20% ממניות המרכז הרפואי הפרטי "בית הרופאים" - TLV מדיקל סנטר, לפי שווי של 40 מיליון שקל. בנוסף, בידי איילון אופציית call לרכוש נתח נוסף מהמרכז עד להחזקה של 49.9% מהמניות.

לאחרונה נפטר בעל השליטה הקודם באיילון, לוי רחמני ז"ל. לאחר מותו הועברו מניות השליטה בקבוצת הביטוח המסורתית השישית בגודלה בשוק לנאמנות בידי עו"ד אפי אברמזון. הנאמן יחזיק במניות לפרק זמן מוגבל, של כמה שנים, שבמהלכן הוא יידרש למכור את המניות. כיום שווה איילון 263 מיליון שקל, לאחר עלייה של מעל 30% במניה בפחות משבוע וחצי. עם זאת מתחילת השנה איבדה מניית איילון כ-20% מערכה.